کد خبر ۲۶۱۸۵ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
دبیر هیئت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم خبر داد

برگزاری مسابقات طناب‌کشی و بازی‌های بومی و محلی در قم

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم از برنامه‌ریزی این هیئت در برگزاری یک دوره مسابقات طناب‌کشی و بازی‌های بومی و محلی در قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، جلال سعادتمنداظهار کرد: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی رسالتی مهم در زمینه توسعه ورزش همگانی در بین روستاییان و همچنین ایجاد امکانات و شرایط لازم برای فعالیت‌های ورزشی این قشر از جامعه را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: شاید برای علاقه‌مندان به ورزش جالب و قابل توجه باشد به آنها بگویم که اکنون سرانه فضاهای ورزشی احداث شده روباز و سرپوشیده در روستاها و بخش‌های تابعه استان قم بالاتر از سرانه فضاهای ورزشی موجود در شهر قم است.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه بسیار خوبی به رشد و توسعه ورزش روستایی در بخش عمرانی صورت گرفته و تقریبا در اکثر بخش‌ها شاهد وجود سالن‌های ورزشی، زمین‌های روباز، چمن مصنوعی و دیگر امکانات ورزشی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش‌های تابعه علاوه بر امکاناتی که با تلاش و پیگیری اداره‌کل ورزش و جوانان در آنها ایجاد شده، از امکانات و فضاهای سایر ارگان‌های دولتی نظیر آموزش و پرورش نیز برخوردار هستند و با توجه به این ظرفیت تلاش می‌کنیم ورزش در روستاها توسعه پیدا کرده و بازی‌های بومی و محلی رونق گیرد.

سعادتمند یادآور شد: ما برای تحقق این هدف خود برنامه‌های متنوعی را در طول سال اجرا می‌کنیم، ضمن اینکه هماهنگ با فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سعی خواهیم داشت در مسابقات کشوری و جشنواره‌های بازی‌های روستایی و محلی حضور پیدا کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم برای برگزاری مسابقات استانی به مناسبت اعیاد فرخنده ماه رجب اشاره کرد و افزود: مناسبت‌های ارزنده‌ای مانند میلاد امیر مومنان(ع)، روز پدر و هفته معلم، سبب شد تا هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قم برای برگزاری یک دوره مسابقه طناب کشی در سطح بخش‌های تابعه استان قم برنامه‌ریزی کند.

سعادتمند اضافه کرد: این رقابت‌ها در هجدهمین روز اردیبهشت ماه به میزبانی سالن شهید محمود رضائیان قم به انجام رسید و تعداد نفرات هر تیم هشت نفر به همراه یک مربی و یک سرپرست بود، ضمن اینکه داشتن بیمه ورزشی برای تمامی شرکت‌کنندگان الزامی بود و وزن تیم طناب‌کشی بدون ارفاق 680 کیلوگرم در نظر گرفته شد.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم تصریح کرد: طناب‌کشی از جمله رشته‌هایی است که در مسابقات قهرمانی کشور و جشنواره‌های بومی و محلی برای قم موفقیت‌های زیادی کسب کرده و برترین‌های استان را امسال نیز به رقابت‌های کشوری طناب‌کشی اعزام خواهیم کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com