کد خبر ۲۶۱۹۳ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۳
خطاب به رئیس جمهور تاجیکستان عنوان شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: در این شرایط حساس بین مردم، علما و خود تفرقه نیاندازید

آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها وحدت صمیمانه باشد؛ این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان خدای نکرده اختلاف بیافتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی ، ایشان در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با توصیه به رئیس جمهور ودولتمردان تاجیکستان اظهار داشت: در اخبار، مطالبی منتشر شد که رئیس جمهور محترم تاجیکستان مطالب تندی درباره حجاب گفته و در پی آن در کوچه و خیابان حجاب از سر زنان کشیده اند و جمعی از علمای تاجیکستان نیز علیه این اقدام قیام کرده اند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ما پیام دوستانه ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم وآن اینکه ما این کار را در زمان رضاخان تجربه کرده ایم و حتی عده زیادی در مسجد گوهرشاد در این راه شهید کردند؛ ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضاخان قیام کردند و حجاب اصیل را برگرداندند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: نصیحت دوستانه ما این است که این کار رادنبال نکنند؛ چرا که به تصریح قرآن مسلمانان پایبند به حجاب هستند و چندین آیه درباره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنیا شناخته می شوند.

وی گفت: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها وحدت صمیمانه باشد؛ این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان خدای نکرده اختلاف بیافتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهتر است مردم را به حال خودشان بگذارند تا وظایف شرعی را درباره حجاب انجام دهند، اصل حجاب چیزی نیست که آن را بتوان انکار کرد و یا مسلمانان را از آن منصرف نمود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com