کد خبر ۲۶۱۸۰ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
به دلیل مواضع اتخاذ شده نسبت به مسئله حجاب صورت گرفت

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به رئیس جمهور تاجیکستان

یکی از مراجع تقلید با اشاره به سخنان رئیس جمهور تاجیکستان گفت: این سخنان موجب می‌شود، بین دولت و ملت تاجیکستان خدای نکرده اختلاف بیفتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با توصیه به رئیس جمهور و دولتمردان تاجیکستان اظهار کرد: در اخبار، مطالبی منتشر شد که رئیس جمهور تاجیکستان مطالب تندی درباره حجاب گفته و در پی آن در کوچه و خیابان حجاب از سر زنان کشیده‌اند و جمعی از علمای تاجیکستان نیز علیه این اقدام قیام کرده‌اند.
وی بیان کرد: ما پیام دوستانه‌ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم و آن اینکه ما این کار را در زمان رضاخان تجربه کرده‌ایم و حتی عده زیادی را در مسجد گوهرشاد در این راه شهید کردند؛ ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضاخان قیام کردند و حجاب اصیل را برگرداندند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: نصیحت دوستانه ما این است که این کار را دنبال نکنند؛ چراکه به تصریح قرآن مسلمانان پایبند به حجاب هستند و چندین آیه درباره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنیا شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت‌ها و دولت‌ها وحدت صمیمانه باشد؛ این مسئله موجب می‌شود بین دولت و ملت تاجیکستان خدای نکرده اختلاف بیفتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بهتر است مردم را به حال خودشان بگذارند تا وظایف شرعی را درباره حجاب انجام دهند، اصل حجاب چیزی نیست که آن را بتوان انکار کرد و یا مسلمانان را از آن منصرف کرد

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com