کد خبر ۲۶۱۹۸ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
با وجود حمایت های اولیه استاندار قم از انتخاب شهردار قم

مخالفت فرماندار قم با صدور ابلاغ شهردار جدید توسط شورای شهر و بروز نگرانی هایی از اختلافات در بین مسوولان استانی

شعار اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در سال 1394 باهدف همدلی و همزبانی ملت و دولت ،لزوم توجه بیشتر مدیران دولتی قم و نمایندگان مردم در شورای شهر را به اهداف این شعار ارزنده می طلبد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه ،  با وجود  گمانه زنی های اولیه مبنی بر اتفاق نظر مسوولان استانی و دولتی با گزینه  انتخاب شده به عنوان شهردار قم توسط شورای اسلامی شهر و  حمایت اولیه و صریح حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم که باقری را بهترین انتخاب برای شهر قم دانسته بود، عدم رسیدگی و یا اعلام وجود مغایرت قانونی در انتخاب وی توسط وزارت کشور در کنار مخالفت رسمی دیروز سیار، فرماندار قم با صدور ابلاغ  او توسط شورای شهر ، نگرانی هایی را از بروز اختلافات مجدد در بین مسوولان و اخلال در خدمت رسانی به مردم و تعیین تکلیف کرسی مهم  بلدیه شهر کریمه اهل بیت(س) را بوجودآورده است.

وضعیت مبهم بوجود آمده در حالیست که قم امسال به سبب تلاقی تعطیلات شمسی و قمری با حضور احتمالی گسترده تر زایرین و مسافرین  نسبت به سال های قبل ،در آستانه روزهای مهمی همچون نیمه شعبان ،14 و 15 خرداد روبروست که  خدمت رسانی مناسب و منسجم مدیریت شهری به  سیل مشتاقان  را می طلبد.

گفتنی است سیار فرماندار قم با اشاره به وظایف فرمانداری در قبال اینگونه اقدامات شورا طی نامه‌ای رسمی به شورای اسلامی شهر قم ابلاغ کرده که: در جرای ماده ۸۰ اصلاحی قانون تشکیل، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، اعلام می‌دارد: صدور حکم شهردار بدون رعایت فرآیند قانونی مصرح در تبصره ۳ ذیل ماده ۷۱ قانون صدر الاشاره توسط سایر مراجع از جمله رئیس شورای اسلامی شهر قم مغایر قوانین و مقررات موضوعه است و لذا باید برای اصلاح و تجدید نظر در اجرای مصوبه مذکور اقدام نمایند.

لازم به ذکر است  ولی الله بیاتی نیز صبح  یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روند قانونی در زمینه انتخاب شهردار اظهار داشته بود: شورای شهر قم ،پنجم اردیبهشت‌ماه در یک فرایند بسیار خوب و مثبت ، حسین باقری را به عنوان شهردار قم انتخاب کرد و در تاریخ هفتم اردیبهشت مدارک را برای وزارت کشور ارسال نمود و وزارت کشور مطابق تبصره ماده هفت قانون موظف بود اگر مغایرتی وجود دارد تا ۱۰ روز اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در  مدت این ۱۰ روز مغایرتی برای به دست گرفتن پست شهرداری توسط آقای باقری اعلام نشد و ایشان از روز شنبه شهردار قم هستند و حکمشان هم صادر شده است.

طبق اعلام شورای شهر مراسم معارفه شهردار جدید قم قرار است فردا دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شود.

پایگاه خبری شهرکریمه با توجه دادن مسوولان به فرمایش مقام معظم رهبری و اعلام سال 1394 به عنوان سال همدلی و همزبانی ملت و دولت، و بیانات ارزنده استاندار محترم قم،  مبنی بر انتظار  بروز  شرایطی که  مسئولان بتوانند کارها را بدون درگیری پیش ببرند تا جزئیات مانع خدمت‌رسانی در امور مهم نشود، امید آن دارد تا استانداری و فرمانداری قم مشکلات و موانع شروع بکار شهردار جدید را برطرف نموده و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر نیز تلاش لازم را جهت رفع موانع قانونی انتخاب شهردار  بعمل آورده و با هماهنگی هر چه بیشتر با دولت، آرامش را به مرکز مهم مدیریت شهری بازگردانند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com