کد خبر ۲۶۲۹۹ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶

استاندار قم در خصوص صدور حکم شهردار با وزیر کشور هم نظر است

فرماندار قم با بیان اینکه استعلامات قانونی باید از طریق مراجع ذیصلاح مراحل خود را طی کنند اظهار کرد: نظر استاندار قم در خصوص صدور حکم شهردار با وزیر کشور هم نظر است .

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومي استانداري قم ، رضا سیار فرماندار قم بعد از ظهر امروز در مصاحبه با واحد خبر صدا وسیمای مرکز قم طی سخنانی با اشاره به بررسی های انجام شده نسبت به تصمیمات شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بر طبق آنچه وزیر کشور نیز تاکید کرد، صدور حکم شهرداران کلان شهرها خارج از روال قانونی، تخلف و عملی غیر قانونی است.


وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم نیز دیدگاهشان صراحتا همان نظر وزیر کشور است.
سیار با بیان اینکه صدور وامضاء حکم شهردار قم به عنوان یک کلان شهر فقط توسط وزیر کشور صورت میگیرد و صدور حکم وانتصاب شهرداران کلان شهرها از حقوق حاکمیت است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد نظارتی نمی تواند به جای نماینده حاکمیت تصمیم گیری نماید.


فرماندار قم با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم باید بر اساس قانون منتظر تصمیم نهایی وزیر محترم کشور در خصوص تایید ویا رد نظر شورا باشند تصریح کرد: امیدواریم با شکیبایی و سعه صدر بیشتر اعضای محترم شورا در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "همدلی و همزبانی دولت و ملت" نامگذاری شده است، شاهد انجام مراحل قانونی انتصاب شهردار جدی قم باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com