کد خبر ۲۶۲۴۶ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶

آخرین وضعیت تکمیل صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)+تصاویر

پروژه توسعه صحن و شبستان ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) این روزها همچنان روند توسعه و تکمیل خود را سپری می کند،پروژه ای که بهره برداری از آن تاثیر بسزایی در آسایش و آرامش زائران کریمه اهل بیت(ع) خواهد گذاشت.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، یکی از پروژه های مهم استان که این روزها زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه(س) آن را در مقابل دیدگان خود می بینند پروژه صحن شرقی حرم مطهر است پروژه ای که بهره برداری از آن تاثیر بسزایی در آسایش و آرامش زائران کریمه اهل بیت(ع) خواهد گذاشت.

البته قرار بود این پروژه در سفر اخیر رئیس جمهور به قم به عنوان یک پروژه ی ملی! افتتاح گردد اما به یک باره برنامه ها تغییر کرد و آقای روحانی تنها در جریان روند توسعه و تکمیل صحن فاطمی حرم مطهر قرار گرفت و در این خصوص گفت:  ۳۰ درصد از این طرح در دولت قبل اجرا شد  و ۷۰ درصد طرح در بخشی که تکمیل شد را دولت یازدهم انجام داد که طی سالهای ۹۴ و ۹۵ عملیات اجرایی تکمیل می‌شود.

این روزها نیز شاهد این هستیم که همچنان روند توسعه و تکمیل این پروژه ادامه دارد و همانگونه که گفته شد نمی توان زمان مشخصی را برای افتتاح این پروژه در نظر گرفت و باید منتظر ماند و دید چه زمانی بهره برداری کاملا انجام خواهد شد.

گفتنی است پروژه توسعه صحن و شبستان ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س)  از سال  1387 آغاز شده و به گفته مسئولان اجرایی  برای تملک اراضی واقع در این محدوده تاکنون حدود 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین صحن و شبستان ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س)  29 هزار مترمربع مساحت و 50 هزارمترمربع زیربنا دارد و شامل هشت هزار و 900 متر صحن فاطمی و هشت هزار و 100 متر شبستان واقع شده در زیر صحن است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com