کد خبر ۲۶۰۹۷ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۲

نخستین راهپیمایی نمازگزاران جمعه در پردیسان قم

نخستین راهپیمایی روحانیان و آحاد مردم پردیسان قم با حضور گسترده‌ای در محکومیت جنایات ارتش آل سعود به مردم بی دفاع یمن، امروز پس از اقامه نماز جمعه پردیسان برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن محکومیت نسل کشی و قتل عام عمومی مسلمانان بی دفاع و  بی گناه یمن از سوی ارتش سفاک و مزدور  رژیم آل سعود، حمایت همه جانبه خود را از مقاومت مجاهدانه و جانانه مردم مظلوم یمن اعلام کردند.

«مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «انصار الله پیروز است، آل سعود نابود است» و «الله اکبر، محمد رسول الله، علی ولی الله» از جمله شعارهایی بود که در تظاهرات امروز روحانیان و مردم پردیسان سرداده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان، سلیمانی شهردار پردیسان و حجج اسلام محمد‏جواد فتاحی مسؤول ستاد اقامه نماز جمعه پردیسان، سید جابر سجادی دبیر جمعیت جوانان اسلامی قم و دهستانی معاون فرهنگی و دبیر شورای هماهنگی تبلیغات پردیسان هر کدام در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرنگار رسا، جنایات آل سعود را محکوم و حمایت خود را مردم بی دفاع یمن اعلام کردند.

امام جمعه پردیسان: آل سعود و آل یهود دو مکان مقدس کعبه و قدس را اشغال کرده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در این گفت‌وگو اظهار داشت: برگزاری تظاهرات و سر دادن شعار، آن هم از سوی سربازان امام زمان(عج) تأثیر بسزایی در دلگرمی مردم مظلوم یمن دارد.

وی با بیان این‌که آل سعود همان آل یهود بوده و هم خانواده هستند، ادامه داد: یکی از آنان قدس را اشغال کرده و دیگری کعبه را به تصرف خود درآورده است؛ این جنایتکاران موازین دینی و انسانی را زیر سؤال برده‌اند.

سکونت بیش از 10  هزار روحانی در پردیسان قم

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به علت برگزاری نماز جمعه در شهرک پردیسان قم، گفت: در این شهرک بیش از 10 هزار روحانی سکونت دارند که این مسأله علاوه بر فاصله طولانی که با قم دارد، سبب برگزاری نماز جمعه مستقل در پردیسان شد.

وی افزود: از آن‌جایی که بسیاری از راهپیمایی‌ها همچون روز قدس متصل به نماز جمعه هستند، تصمیم بر این شد تا نخستین راهپییمایی مستقل مردم این شهرک امروز با اعتراض به جنایات آل سعود برگزار شود.

امام جمعه پردیسان تأکید کرد: با وجود هوای گرم قم، روحانیان و آحاد مردم پردیسان حضور پرشوری در این راهپیمایی داشتند؛ مسؤولان منطقه پردیسان باید خود را برای راهپیمایی روز قدس نیز آماده کنند تا به مرور زمان، شاهد راهپیمایی‌هایی وسیع‌تر با شعارها و قطعنامه‌های دقیق‌تری در حمایت از مظلومان جهان و هشدار به مستکبران در این شهرک باشیم.

وی با بیان این‌که راهپیمایی که باید متصل به نماز جمعه پردیسان باشد، امکان برگزاری در شهر قم را ندارد، گفت: شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قم باید خود را برای راهپیمایی روز قدس آماده کند.

شهردار پردیسان: حضور گسترده مردم پردیسان در راهپیمایی

همچنین سلیمانی شهردار پردیسان ابراز کرد: راهپیمایی امروز که متصل به نماز جمعه و در راستای ابراز انزجار مردم ایران از آل سعود و حمایت از مردم مظلوم یمن بود، نخستین راهپیمایی منطقه 8 شهرداری قم است که با وجود هیچ‌گونه تبلیغاتی، جمعیت گسترده و شایانی را از این شهرک جمع آورده است.

مسؤول ستاد اقامه نماز جمعه پردیسان: حمله عربستان به یمن، جنگ یهود و مسلمان است

محمد‏جواد فتاحی، مسؤول ستاد اقامه نماز جمعه پردیسان هم ضمن محکومیت جنایات آل سعود اظهار داشت: آل سعود همان آل یهود است که جنایات غزه را با سلاح‌های ضد بشری اسرائیل و آمریکا در یمن تکرار می‌کند.

وی با بیان این‌که حمله عربستان به یمن، جنگ یهود و مسلمان است، تأکید کرد: این جنگ میان شیعه و سنی اتفاق نیفتاده بلکه جنگی نیابتی عربستان از سوی اسرائیل است.

دبیر جمعیت جوانان اسلامی قم: تصمیم قبلی برای برگزاری راهپیمایی نبود

همچنین حجت‌الاسلام سید جابر سجادی، دبیر جمعیت جوانان اسلامی قم با بیان این‌که تظاهرات علیه جنایات عربستان مورد تأیید حضرت صاحب الزمان(عج) است، عنوان کرد: با این‌که تصمیم قبلی برای برگزاری راهپیمایی در پردیسان وجود نداشت اما نخستین راهپیمایی اهالی پردیسان امروز برای حمایت از مردم بی دفاع یمن برگزار شد و امیدواریم مقدمه‌ای برای سایر راهپیمایی‌ها به ویژه راهپیمایی روز قدس در پردیسان باشد.

حضور بیش از 3 هزار نفر در راهپیمایی امروز مردم پردیسان

رییس دفتر امام جمعه شهرک پردیسان قم با بیان این‌که راهپیمایی امروز پردیسان بدون هیچگونه حمایت و تبلیغاتی برگزار شد، گفت: بیش از سه هزار نفر در این تظاهرات حضور دارند؛ شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قم باید توجه ویژه‌ای به راهپیمایی‌های آینده پردیسان داشته باشد.

گفتنی است، در این راهپیمایی، قطعنامه پایانی تظاهرات روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن که پیشتر از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده بود، قرائت شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com