کد خبر ۲۶۳۰۹ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد

سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قم یکی از ضرورت‌های این بخش در استان قم است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، محمدرضا طلایی اظهار کرد: در همین راستا سعی کرده‌ایم افراد متقاضی را با بیان اولویت‌ها به سمت سرمایه گذاری در این بخش سوق دهیم.
وی با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال 94 افزود: درجه‌بندی، بسته‌بندی و فرآوری انواع میوه‌جات، سبزیجات برگ‌دار، صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، بسته‌بندی و فرآوری تخم‌مرغ، بسته‌بندی و فرآوری انواع گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، انجماد و بسته‌بندی انواع گوشت قرمز، احداث انواع سردخانه مدرن به ویژه CA، بسته‌بندی و فرآوری آجیل و خشکبار، انواع کودهای کشاورزی و غیرشیمیایی از جمله این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد، بازسازی، نوسازی و اصلاح ساختار واحدهای تولیدی و محصولات حاصل از ضایعات کشتارگاه‌های دام و طیور نیز از دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی قم اشاره کرد و گفت: فرآوری پسته برای کمتر از 20 هکتار سطح زیر کشت بارور، واحدهایی که تامین مواد اولیه آنها در خارج استان بوده توجیه فنی و اقتصادی ندارد، همچنین قطعه‌بندی، بسته‌بندی و انجماد انواع گوشت مرغ جزء نیاز استان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

وی در ادامه سخنان خود به استراتژی‌ها و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم در خصوص تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و افزود: پیگیری امور مربوط به آئین‌نامه اجرایی قانون تمرکز، بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی، ترویج استفاده از فناوری‌های نوین در صنایع کشاورزی، عارضه‌یابی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ازمحل صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی اعتباری جزء سیاست‌ها و استراتژی‌های سازمان برای تقویت این بخش است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com