کد خبر ۲۶۴۰۷ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
مدیر اداره خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم خبر داد

فارغ‌التحصیلی 3 هزار نفر از خانواده طلاب از طرح کوثر

مدیر اداره خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه دوره آموزش معارف اسلامی ویژه خانواده‌ طلاب با عنوان «طرح کوثر» در یک دوره سه ساله برگزار می‌شود گفت: تاکنون سه هزار نفر از این دوره‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام سید مرتضی صالحی‌ساداتی با اشاره به ضرورت آموزش معارف اسلامی برای خانواده‌ طلاب اظهار کرد: امروزه برگزاری کلاس‌هایی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های خانوادهای طلاب به ویژه در زمینه معارف اسلامی از ضروریات است که در همین راستا، معاونت تهذیب اقدام به طراحی دوره‌های معارف اسلامی کرده است.
مدیر اداره خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: دوره آموزش معارف اسلامی ویژه خانواده‌های طلاب، با عنوان «طرح کوثر» در یک دوره سه ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح قریب به 14 سال است که برگزار می‌شود گفت: تاکنون چهار دوره این طرح برگزار شده و هم‌اکنون دوره پنجم در حال برگزاری است.

صالحی با بیان اینکه این کلاس‌ها به طور منظم و براساس برنامه‌ریزی آموزشی در طول هفته برگزار می‌شود یادآور شد: دانش پژوهان این دوره باید در طول سه سال 45 واحد آموزشی را بگذرانند.

وی با تاکید براینکه در پایان دوره دانش‌پژوهان در آزمون شرکت می‌کنند بیان کرد‌: افرادی که بتوانند حد نصاب لازم را کسب کنند گواهی رسمی پایان دوره از طرف حوزه علمیه دریافت خواهند کرد.

مدیر اداره خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه اساتید این دوره از حوزه علمیه خواهران هستند در خصوص مواد درسی این دوره گفت: اخلاق، احکام، تربیت فرزند، همسرداری، اعتقادات، آموزش روخوانی و روانخوانی و مفاهیم قرآن، روش کلاس‌داری، شیوه‌های تبلیغ و مفاهیم اسلامی از مواد درسی این دوره است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 800 نفر از بانوان در این دوره مشغول تحصیل هستند خاطرنشان کرد: تاکنون 3 هزار نفر از این دوره‌ها فارغ التحصیل شده و در سراسر کشور مشغول به انجام وظیفه تبلیغی، تدریس قرآن، کلاس‌های تربیتی و اخلاقی شده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com