کد خبر ۳۰۱۵۹ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد

اهتمام هرچه بیشتر طلاب به حفظ زی‌طلبگی

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: طلاب باید با تقوا و خلوص نیت نسبت به فراگیری علوم دینی اهتمام داشته و حفظ زی‌طلبگی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که با حضور آیت‌الله نوری همدانی در مدرسه فیضیه برگزار شد اظهار کرد: امروز حرکت عظیم علمی در حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود و این حرکت علمی جهاد فی سبیل‌الله و عبادت والا و بزرگ در پیشگاه خداوند سبحان است.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تعلم ما عبادت و جهاد است، اضافه کرد: طلاب علاوه بر فراگیری علوم دینی، در پیشگاه مقدس پروردگار عبادتی مقدس را به‌جا می‌آورند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: کسی که به دنبال طلب علم است، ثواب روزه‌داری و عبادت شبانه‌روزی نصیبش می‌شود.

وی با بیان اینکه باید طلاب نسبت به زهد، تقوا و ساده‌زیستی اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم به مسئولیت بزرگی که داریم جامه عمل بپوشانیم.

آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر اینکه طلاب باید اخلاص را سرمنشا زندگی خود قرار دهند، گفت: مسئولیت بزرگ و وظیفه خطیر است و باید برای خدا کار کرده و درس بخوانید؛ آنهایی که به جایی رسیده‌اند نیتی خالص داشته‌اند و درس نخوانده‌اند که به مقام و منصب برسند.

وی با اشاره به تحصیل خود در محضر آیت‌الله بروجردی بیان کرد: به گوش خودم شنیدم ایشان قسم می‌خورد که یک قدم برای رسیدن به مرجعیت بر نداشته است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید ذی‌طلبگی حفظ شود بیان کرد: مردم از طلاب انتظار زهد، تقوا و ساده‌زیستی دارند و اگر چنین شود سعادت دنیا و آخرت نصیب شما خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com