کد خبر ۲۶۴۵۷ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۲
معاون تبلیغی موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا مطرح کرد

ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در زمینه کاهش آسیب‌های بدحجابی

معاون تبلیغی موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا گفت: حوزه علمیه باید وارد عرصه شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای کاهش آسیب‌های بدحجابی راهکارهایی ارائه دهد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام ابراهیم باقرزاده ظهر امروز در دیدار مسئولان موسسه طهورا با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین اسلام است، اظهار کرد: این مسئله مهم دینی امروز مورد غفلت واقع شده است.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه باید وارد عرصه شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای کاهش آسیب‌ها راهکارهایی ارائه دهد.

معاون تبلیغی موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا با اشاره به سیاست‌های این موسسه گفت: احیای امر حجاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شعائر اسلامی و تبیین جایگاه آن در ساختار خانه و جامعه و تلاش برای حضور چشمگیر و موثر طلاب و ساماندهی مراکز فرهنگی تبلیغی حجاب از جمله سیاست‌‌های راهبردی موسسه طهورا است.

باقرزاده آشناسازی طلاب با تفاوت‌های زن و مرد، تربیت مربیان و متخصصان از دانشجویان و طلاب در خصوص حجاب و رصد محصولات فرهنگی هنری موجود در جامعه در زمینه حجاب را از دیگر برنامه‌های این موسسه ذکر کرد.

وی ایجاد سامانه پژوهشگران، نخبگان و مبلغان در عرصه حجاب، رصد، تحلیل و یادآوری قوانین حجاب و عفاف در ارگان‌ها و مراکز اداری کشور و ساماندهی پایان‌نامه‌های حوزوی در خصوص حجاب و عفاف را از فعالیت‌های دیگر این موسسه ذکر کرد.

معاون تبلیغی موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا یادآور شد: هدایت مبلغان به سمت تبلیغ پژوهش‌محور، حمایت از آثار مرتبط با حجاب و عفاف، تدوین محتوای درسنامه در 20 جلد‌‌ و موضوعات متنوع با موضوع حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌های موسسه طهورا است.

باقرزاده با بیان اینکه تاکنون 30 کتاب تخصصی در پنج محور برای مطالعه مبلغان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مبلغان پس از مطالعه این کتب و فارغ‌التحصیلی به عنوان مبلغ و متخصص به عرصه تبلیغ وارد می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com