کد خبر ۲۶۴۵۸ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
رئیس موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا:

افزایش بدحجابی در جامعه هشداری جدی است

رئیس موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا با اشاره به افزایش آمار بدحجابی در جامعه گفت: رشد بدحجابی در جامعه هشداری جدی است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام مهدی بیاتی ظهر امروز در دیدار مسئولان موسسه فرهنگی، پژوهشی طهورا با آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب در جامعه اظهار کرد: بدحجابی ریشه دین را می‌خشکاند و دین و اعتقادات را از بین می‌برد.

وی وضعیت حجاب و عفاف را در جامعه امروز ناگوار توصیف کرد و ادامه داد: متأسفانه در این زمینه ضعف‌های بسیاری وجود دارد و مسئولان برای این موضوع هیچ برنامه و عزمی ندارند.

رئیس موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا با اشاره به تحقیق و بررسی علمی 6 ساله گفت: در این بررسی که از سال 86 تا 91 در خصوص وضعیت پوشش زنان و مردان ایرانی در خیابان‌ها صورت گرفت، مشخص شد که 55 درصد زنان حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند.

بیاتی تصریح کرد: این بررسی هر 6 ماه یکبار در 11 نوبت انجام شد و نتیجه آن از 55 درصد به 68 درصد رسید که این موضوع بیانگر آن است که ما در زمینه بهبود وضعیت حجاب حرکت نکرده‌ایم و این مهم یک هشدار جدی است.

وی در خصوص وظایف زنان و مردان در زمینه حجاب و عفاف تأکید کرد: مردان با حفظ نگاه و احساس مسئولیت در برابر ناموس و زنان با حفظ حجاب، پرهیز از خودآرایی در برابر نامحرمان و خودآرایی کردن برای همسرانشان می‌توانند به حفظ حجاب و عفاف در جامعه کمک کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com