کد خبر ۲۶۴۹۸ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

همایش پاسداشت 10 هزار جانباز قمی برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری همایشی برای پاسداشت مقام جانبازان قمی با حضور 10 هزار نفر از جانبازان خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدجواد هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد شهید یکی از نهادهای مهم دولتی است، اظهار کرد: دولت یازدهم در عرصه بنیاد شهید و تکریم شهدا و جانبازان فعالیت‌های درخشانی داشته است.

وی افزود: برخی از افراد برای دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنگ شدند و در این مسیر برخی از آنها به مقام شهادت و برخی به مقام جانبازی نائل شدند از همین رو مردم کشور خود را باید مدیون ایثار و خودگذشتگی جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بدانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه جانبازان جهادگران مسیر ایثار و شهادت هستند، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروزی ترویج داده شود زیرا که جهان اسلام امروز با خطر دوری از فرهنگ ایثار و شهادت رو به‌رو است.

هاشمی تصریح کرد: حضور جانبازان در ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است از همین رو باید از حضور جانبازان در ادارات استقبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات مخالف نصب بنر و عکس شهدا در خیابان‌های شهر هستند، گفت: به تازگی شنیده‌ایم که برخی از افراد اقدام به پاره کردن عکس شهدا و یا جلوگیری از نصب بنر عکس شهدا می‌کنند که قاطعانه در برابر اینگونه افراد ایستادگی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: افرادی که هیچ‌گاه در جبهه‌های جنگ حضور نداشته‌اند و هیچ آسیبی از جنگ به آنها وارد نشده است نمی‌توانند در خصوص جانبازان و شهدا و اتفاقاتی که برای آنها می‌افتد نظری دهند.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز در خیابان‌های شهر بنرهای تبلیغاتی مختلفی نصب می‌شود، گفت: چگونه است که این بنرهای تبلیغاتی آسیبی به زیباسازی شهر نمی‌زند اما عکس شهدا در خیابان‌ها شهر سبب جلوگیری از زیباسازی شهر می‌شود.

وی بیان کرد: برای پاسداشت مقام جانبازان همایشی روز شنبه با حضور 10 هزار نفر از جانبازان در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شده و در این همایش یکی از مسئولان کشوری به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به برنامه‌های روز پاسداشت مقام جانبازان، گفت: دیدار با مراجع عظام تقلید، استاندار و امام جمعه قم از جمله این برنامه‌هاست.

هاشمی تاکید کرد: جامعه هدف جانبازان قم 52 هزار و 783 نفر هستند؛ 11 هزار و 361 جانباز در قم وجود دارد که از این تعداد 243 جانباز بالای 70 درصد بوده و 4 هزار و 866 نفر جانباز بیش از 25 درصد هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com