کد خبر ۲۶۵۱۵ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

تا عزل مسؤولی که عکس شهدا را از معابر بردارد پیش می‌روم

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشستی خبری با اشاره این که برخی عکس شهید را به بهانه این‌که سازه شهر را خراب می‌کند، از معابر بر می‌دارند، گفت: اگر در خیابانی عکس شهیدی به دستور مسؤولی پاره شود تا عزل او پیش می‌روم و کوتاه نخواهم آمد.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، به مناسبت میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) و بزرگداشت مقام جانباز و تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، نشست خبری همایش 10 هزار جانباز استان قم با سخنرانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، در اداره کل این بنیاد در قم برگزار شد.

 

سردار سید جواد هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این نشست پس از تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز جانباز خاطرنشان کرد: بی شک خدا را شاکریم که بنیاد شهید به عنوان مهم­ترین ارگان اسلامی در دوران دولت تدبیر و تلاش­های آقای شهیدی راه درخشان خود را پیدا کرده است.

 

دیدار با خانواده شهدا سبب دلگرمی آنها می­شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم درباره حضور مسؤولان در منازل خانواده­های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: حضور شخصیت­هایی از جمله حجت­الاسلام والمسلمین روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در منازل ایثارگران و ارتباط با آنان، سبب دلگرمی این جامعه هدف شده است.

 

وی با اشاره به گردهمایی 10 هزار نفری جانبازان استان تصریح کرد: امیدواریم با برنامه­های بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانیم گوشه­ای از زحمات کسانی را که جان خود را تقدیم اسلام کردند، جبران کنیم و در این گردهمایی 10 هزار نفری به منصه ظهور برسانیم و با این حرکت، عهد و بیعتی با رهبر معظم انقلاب ببیندیم؛ این همایش روز شنبه با شعار «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» برگزار خواهد شد.

 

عزت کنونی اسلام مرهون زحمات و جانفشانی­های جانبازان است

هاشمی پس از بیان مسائلی درباره حادثه کربلا و جانفشانی­های حضرت اباالفضل العباس(ع) ابراز داشت: این واقعیتی است که حضرت ابالفضل(ع) جانش را برای امام خود فدا کرد و عزت کنونی اسلام، مرهون زحمات و جانفشانی­های جانبازان است و پیمانی که با امام خود بستند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم درباره سختی ها و مشکلات جانبازان گفت: باید مشاهده کرد که یک جانباز قطع نخاعی هیچ حرکتی نمی تواند انجام دهد و 30 سال است در بستر خوابیده و 30 سال است که چشم انتظار معبود خود نشسته­­ است.

 

وی افزود: اگر شهدا رفتند، جانبازان با حلم و صبوری خود زندگی می­کنند و خواب ندارند؛ با دردی که دارند فقط به اسلام و امام زمان(عج) خود هر لحظه لبیک می­گویند؛ جانبازان با حرف کار نکردند و با درد خود لبیک می­گویند.

 

هاشمی با اشاره به اتفاقاتی که در جهان اسلام در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: ائتلاف­های منطقه­ای با تجهیزات پیشرفته، مردم مسلمان را به خاک و خون می­کشند و مبارزان یمنی با اقتدار ماندگار جرأت یافته­اند در رویارویی با دشمن بایستند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم درباره گسترش بیداری اسلامی اظهار داشت: به یقین این بیداری اسلامی سراسر آفریقا و دیگر کشورهای جهان را خواهد گرفت و حرکتی برای ظهور امام زمان(عج) خواهد شد و مردم باید به دنبال کسی باشند که این کشتی طوفان زده را به ساحل برساند.

 

فرهنگ جانبازی موتور محرک فرهنگ کشور

وی درباره مقام جانبازان تصریح کرد: بی گمان تجلیل از مقام شامخ جانبازان امری پسندیده، بلکه ضروری است و مهم تر از آن، شناخت این فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت است؛ فرهنگ جانبازی موتور محرک فرهنگ کشور است.

 

هاشمی با اشاره به حضور جانبازان در سازمان­ها ابراز داشت: در هر دستگاه اجرایی جانبازان حضور دارند و این خود، تحولی فرهنگی و عنصری است؛ اگر جانبازان در هر سازمان و نهادی باشند، به یقین تحولی را ایجاد خواهند کرد.

 

فرهنگ ایثار و شهادت دشمنان را نگران ساخته است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت دشمنان را نگران ساخته است، یادآور شد: در حالی که امروز جهان اسلام با دور شدن فرهنگ ایثار و جهاد دچار از هم گسیختگی شده است، ایرانیان ولایت مدار با ترویج فرهنگ ایثار به سایر کشورهای مسلمان روز به روز این فرهنگ گسترش خواهد یافت و این فرهنگ به کشورها یاری می­رساند و چنان دشمنان را نگران ساخته است که دست توسل به بیگانگان دراز می­کنند.

 

وی گفت: جانبازان کسانی بودند که می­توانستند به دانشگاه ها رفته و درس بخوانند، اما به فرمان امام راحل لبیک گفته و به جبهه­های حق علیه باطل رفتند.

 

همسران جانبازان بانوان با فضل و کرامتی هستند

هاشمی درباره همسران جانبازان خاطرنشان کرد: وقتی درد بر بسیاری از جانبازان غلبه می­کند، نام الله و تسبیحات الهی را بر زبان جاری می­کند؛ باید مشاهده کرد که جانبازان چه بانوان با فضل و کرامتی دارند که پرستاری این افراد را بر عهده دارند و به طور حقیقی صبورند.

 

وی با بیان برنامه­های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم به مناسبت روز جانباز تصریح کرد: در این هفته به مناسبت روز جانباز دیدارهای مختلفی با دفتر رهبری و دفتر امام جمعه، استاندار و همه کسانی که در قم به فعالیت می­پردازند، خواهیم داشت.

 

شهید نهالی است که اقتدار آن برای همه است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ابراز داشت: امروز شاید افرادی باشند که درباره نصب کردن تصاویر شهدا شیطنت کنند؛ شهید نهالی است که اقتدار آن برای همه است؛ ما نمی­توانیم در برابر خواسته خانواده شهدا کوتاه بیاییم.

 

هاشمی درباره اتفاقات اخیر مبنی بر نصب تصاویر شهدا در خیابان­های شهر گفت: اگر در خیابانی عکس شهیدی به دستور مسؤولی پاره شود تا عزل او پیش خواهم رفت و کوتاه نخواهم آمد؛ برخی عکس شهید را بر می­دارند و می­گویند که سازه شهر خراب می­شود؛ باید چنین افرادی را به جای خود نشاند و چه طور جرأت می کنند­ که چنین حرفی را بر زبان جاری کنند.

 

وی افزود: احدی حق ندارد عکس شهید را پاره کرده یا از خیابان­ها بردارند و باید خجالت کشید که عکس تبلیغات پفک و غیره در تمام خیابان­های شهر نصب می­شود و به عکس شهدا که می­رسد، ایراد می­گیرند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید بر نصب تصاویر شهدا در سطح شهر تأکید دارند و بیاناتی را در این خصوص فرموده اند؛ برای ترویج ایثار و شهادت از هیچ چیزی دریغ نخواهم کرد.

 

امروز هر چه داریم به برکت روحیه ایثار و فداکاری است

هاشمی با بیان این که تحولی که امروز با نصب عکس شهدا شده است، باید ادامه یابد تصریح کرد: هر کسی که در مواجهه با مقام شهدا تخطی کند، باید با او برخورد شود؛ امروز هر چه داریم، به برکت روحیه ایثار و فداکاری است.

 

وی اظهار داشت: کسی که گرد و غبار جبهه را به خود ندیده است، نمی­تواند برای ما تصمیم بگیرد؛ کسی که با خون شهدا مشکل دارد، بداند که این میز و صندلی­ها به برکت خون شهدا است.

 

آماری درباره تعداد جانبازان استان قم

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ادامه با ارائه آماری درباره تعداد جانبازان این استان، یادآور شد: در حال حاضر 11661 جانباز در قم وجود دارد که تعداد 4866 نفر از آنها بالای 25 درصد جانبازی را دارا هستند و 6495 نفر نیز مقدار جانبازی آنها زیر 25 درصد است؛ همچنین 243 نفر از جانبازان نیز 70 درصد جانبازی را دارا هستند.

 

هاشمی به بیان برخی از برنامه­های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش با حضور 1000 نفر از جانبازان در قله برف انبار قم، تجلیل از جانبازان حاضر در دستگاه­های اجرایی، برگزاری همایش 10 هزار نفر از جانبازان از برنامه­های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ایام ذکر شده است.

 

وی در پایان گفت: همایش 10 هزار نفری جانبازان نیز روز شنبه ساعت 18 در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com