کد خبر ۲۶۶۰۲ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
با حضور آیت‌الله اعرافی

33 استاد برجسته جامعةالمصطفی تقدیر شدند

33 نفر از استادان برجسته حوزوی در بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعةالمصطفی با حضور آیت‌الله اعرافی تقدیر شدند.

به گزارش قم نا ، بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعةالمصطفی ظهر امروز در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد و 33 نفر به عنوان استاد برجسته و حجت‌الاسلام عبادالله خیریان به عنوان استاد پیشکسوت جامعةالمصطفی در این اجلاسیه تقدیر شدند.

در ابتدای این اجلاسیه حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه خدمتگزاری طلاب در جامعةالمصطفی برای اساتید و مسئولان افتخاری بزرگی است، مطرح کرد: ساختاربندی مراکز علمی نیازمند تمرکزی در تصمیم‌گیری‌های کلان، سیاست‌گذاری‌های آیین‌آفرین و تنظیم مستمر است.

وی به فعالیت واحدهای آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی در خارج کشور اشاره کرد و گفت: اگر سیاست‌گذاری‌های کلی در جامعةالمصطفی نباشد حرکت‌ها به صورت جداگانه و دور از شأن این نهاد بین‌المللی انجام می‌شود به همین علت باید افراد و ساختار این مجموعه به شیوه مطلوب تعیین شود هرچند تاکنون نیز در این مجموعه اینگونه بوده است.

همچنین حجت‌الاسلام جعفر علمی معاون آموزش جامعةالمصطفی طی سخنانی با اشاره به تاثیر این مجموعه آموزشی در کشورهای مختلف تصریح کرد: رقبای دین مبین اسلام و مخالفان آموزه‌های اهل بیت (ع) نسبت به حرکت‌های جامعةالمصطفی حساس هستند زیرا بسیاری از افرادی که در این مجموعه آموزشی تربیت شده اکنون سمت‌های مهمی را در برخی از کشورهای اسلامی بر عهده دارند.

وی ترویج علوم معنوی اهل‌بیت (ع) در نقاط مختلف دنیا را یکی از دستاوردهای جامعةالمصطفی دانست و مطرح کرد: در سال‌های گذشته با وجود جمعیت گسترده انگلیسی زبان‌ها کتاب‌های اسلامی مطلوبی به زبان انگلیسی نداشته‌ایم اما اکنون فقط در زمینه علوم قرآنی به زبان‌های مختلف دنیا 20 جلد کتاب را انتشار داده‌ایم.

آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم نیز در پایان این اجلاسیه با بیان اینکه دعای برجسته برگرفته از خواسته‌های عرفانی است، عنوان کرد: در حوزه علمیه باید طلاب و اساتید به دنبال دعاهای برجسته باشند زیرا این دعاها می‌تواند انسان‌های اثرگذاری را در دنیا تربیت کند همانطور که امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از دعاهای برجسته بسیار استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌ها در دعا از فریاد زدن به یک نجوا تبدیل می‌شود، یادآور شد: وقتی فردی با خدای خود نجوا می‌کند دست شیاطین نسبت به خواسته انسان کوتاه شده و این گفت‌و‌گو از یک خواهش یک طرفه خارج می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com