کد خبر ۲۶۵۹۷ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
معاون آموزش جامعه‌المصطفی مطرح کرد

هزینه‌های دشمنان اسلام برای نشر نوشته‌های دروغین علیه جامعه‌المصطفی

معاون آموزش جامعه‌المصطفی گفت: دشمنان اسلام با مشاهده دستاوردهای جامعه‌المصطفی به اسم تحقیق و پژوهش هزینه‌های بسیاری را انجام می‌دهند تا علیه این مجموعه آموزشی نوشته‌های دروغین را انتشار دهند.

به گزارش قم نا  ، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر علمی در بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعه‌المصطفی که ظهر امروز در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه اساتید در فضاهای معنوی حوزوی با نظام‌های آموزشی غیر دینی متفاوت است، اظهار کرد: در رشته‌های علوم مختلف دانشگاهی علوم خاصی به افراد دانشجو انتقال داده می‌شود در صورتی که در مراکز حوزوی تربیت افرادی که هدایت جامعه را بر عهده دارند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز آموزشی غیر‌دینی متولی تربیت دانش‌پژوهان نیستند، ابراز کرد: برنامه‌های تئوری و ارائه دروس کاربرد خاصی ندارد در صورتی که نهادینه کردن تربیت دینی در مراکز آموزشی می‌تواند دستاوردهای بسیاری داشته باشد.

معاون آموزش جامعه‌المصطفی با اشاره به تاثیر این مجموعه آموزشی در کشورهای مختلف تصریح کرد: رقبای دین مبین اسلام و مخالفان آموزه‌های اهل بیت (ع) نسبت به حرکت‌های جامعه‌المصطفی حساس هستند زیرا بسیاری از افرادی که در این مجموعه آموزشی تربیت شده اکنون سمت‌های مهمی در برخی از کشورهای اسلامی بر عهده دارند.

وی ترویج علوم معنوی اهل بیت (ع) در نقاط مختلف دنیا را یکی از دستاوردهای جامعه‌المصطفی دانست و مطرح کرد: در سال‌های گذشته با وجود جمعیت گسترده انگلیسی زبان‌ها کتاب‌های اسلامی مطلوبی به زبان انگلیسی نداشته‌ایم اما اکنون فقط در زمینه علوم قرآنی به زبان‌های مختلف دنیا 20 جلد کتاب انتشار یافته است.

*اهل بیت (ع) در دنیا به عنوان شاخص درست شناخته می‌شود

علمی دستاوردهای جامعه‌المصطفی را مدیون فعالیت‌های اساتید خواند و گفت: اهل بیت (ع) اکنون در دنیا به عنوان برهان و شاخص درست شناخته می‌شوند که این یکی از تاثیرات حرکت‌های دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی است.

وی با بیان اینکه مذهب تشیع در کشورهای بسیاری ترویج شده است، گفت: اکنون افرادی که قدرت رهبری جریان‌های اسلامی را دارند در جامعه‌المصطفی تربیت شده‌اند.

علمی ایجاد روحیه تقریبی در میان نسل جدید طلاب و فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه را یکی دیگر از دستاوردهای جامعه‌المصطفی برشمرد و گفت: اساتید با روحیه همدلی و همزبانی طلاب را تربیت کرده به همین علت طلاب در عرصه‌های مختلف از اساتید خود آموزه‌های گسترده‌ای را فراگرفته‌اند.

معاون آموزشی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: دشمنان حرکت اسلام با مشاهده دستاوردهای جامعه‌المصطفی به اسم تحقیق و پژوهش هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهند تا علیه این مجموعه آموزشی نوشته‌های دروغین را انتشار دهند.

 

*نقش اساتید در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمن

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های جامعه‌المصطفی دشمن را به تلاطم انداخته است، مطرح کرد: نقش اساتید در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمن بسیار موثر است به همین علت این افراد باید نسبت به حرکت‌های دشمن آگاهی مناسبی داشته باشند.

علمی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت مقام معلم هر ساله در جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود، گفت: معلمان این مجموعه آموزشی در جایگاه‌های والای علمی و معنوی قرار دارند اما برترین‌های این قشر با ارزیابی‌های مختلف در مراسم گرامیداشت مقام معلم تقدیر می‌شوند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه انتخاب اساتید برجسته در سال جاری توسط مرکز منابع انسانی جامعه‌المصطفی انجام شده است، گفت: در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید جامعه‌المصطفی از میان دو هزار و 633 استاد این مجموعه آموزشی 33 نفر تقدیر می‌شوند.

علمی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده از اساتید بیشتری در جامعه‌المصطفی تقدیر کنیم، ابراز کرد: در سال گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هاشمیان رئیس سابق مجمع آموزش عالی امام خمینی(ره) به عنوان استاد پیشکسوت انتخاب شد و در این اجلاسیه از حجت‌الاسلام والمسلمین عبادلله خیریان به عنوان استاد پیشکسوت تقدیر می‌شود.

وی به برخی از حرکت‌های جامعه‌المصطفی در کشورهای غیر‌اسلامی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم دستاوردهای گسترده‌تری در ترویج آموزه‌های اسلامی داشته باشیم باید به سمت استفاده از ابزار نوین حرکت کنیم اما این حرکت باید با برنامه‌ریزی و خاصی همراه باشد.

علمی از هجمه‌های دشمن در عرصه‌های مختلف علیه جوامع اسلامی یاد کرد و افزود: اتحاد مذاهب اسلامی و استفاده از آموزه‌های اهل بیت (ع) می‌تواند جوامع اسلامی را از تهاجم‌های تفرقه‌انگیز دشمن حفظ کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com