کد خبر ۲۶۸۱۷ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی مطرح کرد

بی‌توجهی به دستورات الهی عامل محرومیت از شفاعت پیامبر اکرم(ص)

یکی از مراجع تقلید گفت: برخی افراد در روز قیامت نیازمند شفاعت پیامبر اکرم(ص) هستند، اما از آنجایی که در دنیا نسبت به دین اسلام و انجام امور الهی بی‌توجه بودند، در روز قیامت از شفاعت ایشان محروم می‌شوند.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای نیروی پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه در هنگام نزول قرآن کریم برخی از افراد سواد داشتند، اظهار کرد: در زمان نزول قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) برخی از افراد که سواد داشتند، وظیفه نوشتن قرآن کریم را بر عهده گرفته بودند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد علاوه بر نوشتن قرآن کریم، آیات را نیز حفظ می‌کردند، بنا به گفته پیامبر اکرم (ص) در شنیدن قرآن لذتی است که در دانستن آن نیست، از همین رو می‌توان تنها به شنیدن قرآن کریم اکتفا کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اهل سنت در هنگام قرائت قرآن کریم سکوت می‌کنند، گفت: شیعیان و پیروان مکتب اسلام بنا به احترام باید در هنگام قرائت قرآن سکوت اختیار کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: از میان 120 هزار صفی که در روز قیامت تشکیل می‌شود، 80 هزار صف آن مختص اهل بیت(ع) و پیروان آنها است و 40 هزار صف دیگر نیز مخصوص دیگر ادیان است که در روز قیامت محشور می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه پیامبر اکرم (ص) در میان دیگر پیامبران، گفت: پرونده تمامی پیامبران توسط پیامبر اکرم(ص) امضا می‌شود، از همین رو باید گفت خوش به سعادت افرادی که جز امت پیامبر خاتم (ص) محسوب می‌شوند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: برخی افراد در روز قیامت نیازمند شفاعت پیامبر اکرم(ص) هستند، اما از آنجایی که در دنیا نسبت به دین اسلام و انجام امور الهی بی‌توجه بودند، در روز قیامت از شفاعت ایشان محروم می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com