کد خبر ۲۶۸۵۹ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران :

مرکز مشاوره اسلامی در مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از راه‌انداری مرکز مشاوره اسلامی در این مکان مقدس خبرداد و گفت: این مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی در راستای ارتقا سلامت روح و روان پاسخ می‌دهد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی و شرعی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: با توجه به اثرگذاری معنوی مسجد مقدس جمکران و حضور خیل عظیم عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) در مکان مقدس، نیاز است که در راستای مشاوره نیز ورود می‌کردیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مراکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی در راستای ارتقا سلامت روح و روان در نظر گرفته شده که توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد، تصریح کرد: افق ما راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی در مسجد مقدس جمکران است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و اقداماتی نیز انجام داده‌ایم.

‌ابراهیمی به ظرفیت حوزه‌های علمیه و مراکز مشاوره دینی در قم اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های عظیم استفاده کنیم تا بتوانیم با بهره‌‌گیری از کارشناسان اسلامی خدمات مشاوره‌ای را افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: ما به دنبال ایجاد سیستم منظم خدمات مشاوره‌ای هستیم که با نگاه علمی و روشمند بتوانیم خدمات را ارائه کنیم و برای این موضوع باید مراکز فعال را شناسایی و به‌دنبال دستاوردهای علمی بوده و از فضاهای موجود استفاده کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به فعالیت‌های مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در طول سال مراجعات زیادی به این مرکز می‌شود که در سال 93 بالغ بر 11 هزار نفر از خدمات مشاوره ای ما استفاده کرده و به سئوالات شرعی 270 هزار نفر نیز پاسخ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی سامانه رصد شبهه شناسی و اولویت سنجی در حوزه پاسخگویی به شبهات و سئوالات اعتقادی هستیم تا از این طریق بتوانیم به سئوالات و شبهات نیز پاسخ دهیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com