کد خبر ۳۰۴۵۱ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران از ارائه مشاوره‌های خانوادگی، حقوقی، اعتقادی و تربیتی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سجاد نیکخو با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان وعدگاه منتظران حضرت ولیعصر(عج) مکان قابل اطمینانی برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات زائرین و مجاورین و ارائه روش بهتر زیستن با رویکرد اسلامی است، اظهار کرد: چرا که دین مبین اسلام برنامه‌ای برای بهتر زندگی کردن ارائه کرده است و در همین راستا مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای اسلامی ضمن استفاده از ظرفیت عظیم کارشناسان حوزوی و دانشگاهی خدمات مشاوره‌ای تخصصی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: قریب به 20 سال پیش با توجه به حضور خیل عظیمی از مشتاقان حضرت ولی عصر(عج) که در طول سال به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شدند و به طبع سئوالاتی در موضوعات شرعی و اعتقادی داشتند، واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی در این مکان مقدس با پنج کارشناس راه‌اندازی شد.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: اما در سال‌های اخیر با توجه به اقبال گسترده مردم به مسجد مقدس جمکران، معاونت فرهنگی این مکان مقدس اقدام به ارائه مشاوره‌های تخصصی با استفاده از اساتید و کارشناس خبره در زمینه‌های مختلف خانوادگی، حقوقی و... کرده است.

نیکخو پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازهای دینی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی زائران و مشتاقان حضرت ولی عصر(عج) را از دلایل ارائه مشاوره تخصصی در مسجد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر واحد پاسخگویی و مشاوره مسجد مقدس جمکران از ظرفیت 18 نفر کارشناسان و اساتید مجرب و متعهد مراکز مشاوره‌ای حوزوی و دانشگاهی بهره‌ می‌برد و به طور متوسط این کارشناسان هر ماه به دو هزار نفر از زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های خانواده، حقوقی، اعتقادی و تربیتی ارائه می‌دهند.

وی مباحث مربوط به خانواده، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره حقوقی و مباحث تاریخ اسلام را از مهم‌ترین موضوعات مشاوره دانست و بیان کرد: بیشترین سئوالات مردم حول محور موضوعات فقهی و کلامی، جایگاه و تاریخچه مسجد مقدس جمکران، مسائل حجاب و عفاف و مشکلات خانوادگی است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی کلینیک مشاوره با رویکرد اسلامی در مسجد را از چشم‌انداز‌های فرهنگی مورد تاکید تولیت این مکان مقدس در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی بیان کرد و گفت: آئین نامه و طرح راه‌اندازی این کلینیک در حال حاضر تهیه شده ولی به دلیل کمبود بودجه تاکنون راه‌اندازی نشده است.

نیکخو خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کلینیک تخصصی مشاوره در مسجد مقدس جمکران نشان از دغدغه‌ای ارزشمند در این مکان مقدس در زمینه ارائه مشاوره‌های مختلف به مردم است، مردمی که در جامعه امروز با وجود هجمه‌های فرهنگی دشمنان در ابعاد گوناگون زندگی نیازمند مشاوره‌های درست و البته با رعایت ارزش‌های اسلامی هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com