کد خبر ۲۶۸۶۸ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
ترابیان خبر داد:

کاهش آلودگی هوا طی روزهای آینده در قم

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم از کاهش آلودگی هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمدجواد ترابیان با بیان اینکه امروز هوای قم کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و غبارآلود و در بعد از ظهر همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق خواهد بود، ادامه داد: سرعت وزش باد امروز بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی و حداقل دمای هوا ۱۸ درجه و حداکثر دمای هوا نیز ۳۷ درجه پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص میزان بارش باران طی روز گذشته نیز افزود: میزان بارش باران در شکوهیه ۲.۹ میلیمتر و در شهر قم ۱.۹ میلیمتر بوده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم همچنین با اشاره به وجود گرد و غبار در هوای قم بیان کرد: دید افقی روز گذشته در قم به دلیل گرد و خاک به کمتر از هزار و ۵۰۰ متر رسید.

وی گفت: در روز یکشنبه هوای قم قسمتی تا نیمه ابری در بعد از ظهر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد در روز یکشنبه بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی و حداقل دمای هوا ۱۹ درجه و حداکثر دما نیز ۳۸ درجه پیش بینی می‌شود.

ترابیان با اشاره به اینکه در روز دوشنبه هوای قم کمی تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود، ادامه داد: سرعت وزش باد در روز دوشنبه بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی و حداقل دمای هوا ۲۰ درجه و حداکثر دمای هوا نیز ۳۹ درجه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: طی روزهای آینده دمای هوا افزایش اندک یافته و سپس ثابت باقی خواهد ماند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم بیان کرد: امروز هوای قم غبارآلود است اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت غبارآلودگی هوا کاسته می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com