کد خبر ۲۶۹۲۸ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
با حضور آیات نوری همدانی و یزدی:

اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین برگزار شد

چهارمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع «امام خمینی و رسالت اساتید در حوزه دین و بین‌الملل» برگزار شد.

به گزارش قم نا ، در این اجلاسیه که غروب یکشنبه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم حضور داشتند.

سخنران نخست این اجلاسیه حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه قم و رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بود که از آماده‌سازی سه طرح برای ارسال به شورای عالی جامعه مدرسین خبر داد و گفت: طرح «تهذیب»، «احیای علم کلام» و «مدارک و مدارج علمی و عناوین روحانیت» برای بررسی و تصویب به جامعه مدرسین ارائه می‌شود.

در مجمع عمومی جامعه مدرسین ۱۱ کمیته تشکیل شده که در این اجلاسیه مدیران چهار کمیته به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدی مدیر کمیته ارتباطات و پژوهش، حجت‌الاسلام علم الهدی مدیر کمیته کلام و رصد و پاسخگویی به شبهات، حجت‌الاسلام تحریری مدیر مدیر کمیته اخلاق و تهذیب و حجت‌الاسلام رحمانی مدیر کمیته آموزش مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه از دیگر سخنرانان این اجلاسیه بودند.

سخنران ویژه این اجلاسیه آیت‌‌الله العظمی نوری همدانی بود که ضمن بیان ۱۳ شاخصه اسلام انقلابی، علما را دژهای اسلام توصیف کرد و تفقه در دین، شناختن کامل دین و شناساندن دین به مردم، تربیت فقها، توجه به اخلاق، حمایت از نظام و... را از وظایف اساتید حوزه برشمرد.

آیت‌الله محمد یزدی رئیس خبرگان رهبری سخنران پایانی این اجلاسیه بود که پاسخگویی به نیازمندی‌های امت اسلامی را مهم‌ترین رسالت اساتید حوزه برشمرد و پیرامون تعطیلات پیش روی حوزه گفت: معنای تعطیلی این نیست که ما وقت خودمان را بی‌ارزش بدانیم و به بطالت بگذرانیم. در ایام تعطیلی با مردم و در بین مردم باشیم، با مردم فاصله نگیریم و خودمان را از مردم دور نکنیم، مردم را به خدا نزدیک کنیم، مردم را به رحمت خدا امیدوار کنیم و آنها را از انذار خدا بترسانیم. مسائل را به تناسب نیاز مردم ارائه کنیم، با زبان مردم صحبت کنیم و مسائل اختلافی را مطرح نکنیم.

 منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com