کد خبر ۲۶۹۳۵ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
بهشتی‌پور:

منتقدان برای گذر از مشکلات و حفظ منافع ملی راهکار بدهند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نقد کار ساده اما ارائه راهکار مسئله سختی است، افرادی که منتقد هستند راهکار بدهند تا بتوانیم با حفظ منافع ملی و عزت از مشکلات اقتصادی و مسائل بین‌المللی گذر کنیم.

به گزارش قم نا ، حسن بهشتی‌پور در همایش علمی شاخص‌های مذاکره ایده‌آل از منظر امام و رهبری که یکشنبه شب در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه اصول سیاست خارجی ایران در منظر امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی به خوبی قابل استنباط است اظهار کرد: دیدگاه ولی فقیه زمان راهکاری برای پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: استقلال‌خواهی، عدالت‌خواهی، دفاع از مظلومان، استکبارستیزی، حمایت از اسلام، مسلمانان و حقوق آنها، احترام به حق حاکمیت ملی، تاکید بر استحکام انقلاب و صدور آن، ایمان به استقلال و تامین منافع ملی بایدهای نظام اسلام از دیدگاه امام خمینی (ره) است.

مدیر سابق شبکه العالم با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی آرمان‌گرایی مبتنی بر واقع‌گرایی را برای جامعه اسلامی لازم دانسته‌اند مطرح کرد: در مقابل آرمان‌گرایی نقطه واقع‌بینی نیست زیرا آرمان‌گرایی می‌تواند واقعیت‌های شیرینی را در جامعه اسلامی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه حکمت، عزت و مصلحت سه کلید رهبر انقلاب اسلامی در سیاست خارجی است عنوان کرد: این عزت باید برای جامعه اسلامی باشد نه اینکه به فرد خاصی محدود شود.

*نگاه به ظرفیت‌های داخلی برای بصیرت‌افزایی جامعه اسلامی

بهشتی‌پور مطلق‌کردن موضوع‌ها را در عرصه‌های سیاسی اقدام نادرستی دانست و یادآور شد: اگر نگاه به ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم می‌توانیم تحلیل‌های بصیرت‌افزایی را برای آحاد مردم تشریح کرده اما در این زمینه باید نگاهی به ظرفیت‌های خارجی و معایب آن نیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که به دیگران امید دارند نمی‌توانند دستاوردهای گسترده‌ای برای پیشبرد اهدافشان داشته باشند اظهار کرد: این کشورها اسیر قدرت‌ استکباری بوده و از منافع مردمی غافل شدند.

بهشتی‌پور با اشاره به اینکه نگاه به درون باید عمیق و دقت باشد گفت: رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها خود به مسئله نگاه به درون تاکید کرده‌اند و تصور برداشتن تحریم‌ها و برطرف‌سازی مشکلات اقتصادی با توافق در مذاکرات هسته‌ای ساده‌لوحی است.

کارشناس مسائل سیاسی تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی را یکی از مشکلات جامعه اسلامی خواند و افزود: حل مشکل بیکاری جوانان در دستور کار دولت است اما افرادی که معتقد هستند این موضوع‌ها در دستور کار دولت نیست باید مصادیق مشخصی را بیان کنند.

وی با اشاره به مقایسه‌های صورت گرفته ایران با برخی از کشورها یادآور شد: کشور ایران اسلامی با وجود رهبر انقلاب اسلامی و نظامی سیاسی مستحکم که در دنیا حرکت‌های گسترده‌ای انجام داده است با لیبی قابل مقایسه نیست.

بهشتی‌پور با بیان اینکه نظام سلطه بین‌المللی در سیستم ناعادلانه خود برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده است مطرح کرد: برخی از کشورها دارایی‌های ایران را بلوکه کرده‌اند به همین علت نمی‌توانیم با این کشورها رابطه‌های اقتصادی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه به عنوان مجموعه‌ای از کشورها برای تحقق اهداف خود گام برداشته است ابراز کرد: ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ 100 ساله اخیر، علیه ایران اسلامی اعمال شده و طرف غربی ایران را به تهدید کننده صلح و امنیت دنیا متهم کرده است.

*برداشتن تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات بوده است

بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات بوده و طبق سخن رهبر انقلاب اسلامی مسئله هسته‌ای بهانه است و طرف مقابل با پایه‌های اساسی نظام اسلامی مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و مذاکره برای رسیدن به اهداف مورد نظر در دستور کار مسئولان اجرایی قرار دارد عنوان کرد: نقد کار ساده اما ارائه راهکار مسئله سختی است، افرادی که منتقد هستند راهکاری بدهند تا بتوانیم با حفظ منافع ملی و عزت از مشکلات اقتصادی و مسائل بین‌المللی گذر کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com