کد خبر ۳۵۰۶۴ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
حجت الاسلام ذوالنور:

ناوگان هوایی خوبی نداريم اما بسیاری از مردم به دلیل فقر توان راه رفتن ندارند

حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از عدم اولویت سنجی دولت در طرح ها و برنامه ها، تاکید کرد که ما قبول داریم ناوگان هوایی خوبی نداریم ولی هرفردی با سختی هم که باشد می تواند با ماشین هم به مقصد برسد ولی بسیاری از مردم از فقر توان راه رفتن ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ديشب در مسجد امام حسن عسکری(ع) خیابان شهید مدرس با بیان این که مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مرم حامی و پیرو امام و رهبری بوده اند، اظهار داشت: مردم ما در همه عرصه ها دشمن را متحیر کرده اند؛ در جنگ پیروز شدند؛ مردم ما بایکوت سیاسی دشمن را نادیده گرفته و در همه عرصه ها چشم جهان را خیره کرده اند و این را در راهپیمایی ها و حضور در جبهه های مختلف با حضور مسائل سخت اقتصادی و فشارهای فراوان نشان داده اند.

 

اهمیت انتخابات پیش رو
وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: عرصه مهم دیگر هفتم اسفند است که دو انتخابات مهم در آن روی خواهد داد که هر دو مهم و ضروری است؛ خبرگان وظیفه تعیین رهبری را در مراتب خاص برعهده دارند، وجود آن در کشور ضروری است و حضور و مشارکت حداکثری را می طلبد و مجلس شورای اسلامی هم که قوه کوچکی در کنار دو قوه دیگری است و حجم محدودی دارد به منزله اتاق فکر نظام اسلامی است و در همه عرصه ها تأثیر مستقیم دارد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که مجلس ما اگر فعال و سالم باشد بسیاری از مشکلات مردم برطرف می شود، تصریح کرد: در صورت عدم فعال بودن مجلس روز به روز بر مشکلات مردم افزوده می شود چون همه می دانیم که مجلس چهار حوزه کاری دارد که همه تأثیر مستقیم در زندگی مردم دارد.

وی با اشاره به این چهار حوزه کاری اضافه کرد: وظیفه نخست قانون گذاری و تقنین است که امروز خیلی از مشکلات جامعه مربوط به همین موضوع است؛ به عنوان نمونه برخی از قوانین امروز قدیمی، نامناسب و ضعیف است و تناسب ندارد به ویژه برای مسائل جرمی و جزائی بین افراد تفاوت قائل می شود و یا قوانین موازی، تکراری و نامناسب داریم چرا که می دانیم در نگاه دینی قاضی باید مجتهد باشد، ولی امروز این مسأله امکان ندارد و قاضی با چند سال درس خواندن در منصب قضاوت می نشیند و باید با همین قوانین حکم دهد؛ چرا حکم یک دادگاه با حکم دادگاه دیگر مغایر است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در قوانین آشفتگی داریم مشکلات کشور در زمینه قانون را در سه حوزه بی قانونی، ضعف و اجرا نشدن دانست و تأکید کرد: بعد دوم از وظایف مجلس بعد نظارتی بر قوانین و دولت است که می تواند نقش بسزایی در حل مشکلات کشور داشته باشد؛ امروز هشت میلیون بیکار داریم که در خوشبینانه ترین حالت یعنی روزی هشت میلیون دعوای خانوادگی، نرخ طلاق در تهران به 38 درصد رسیده است به گونه ای که در یک سال گذشته 10 درصد طلاق بیشتر شده است که فاجعه است و مجلس با نظارت و تذکر صحیح می تواند تا حد زیادی ریشه این مشکلات را بسوزاند.

 

عملکرد ضعیف دولت در بخش های اقتصادی
وی ریشه بخشی از مشکلات کشور را مسائل فرهنگی و اقتصادی دانست و در انتقاد به برخی از عملکردهای دولت و عدم نظارت مجلس بر آن عنوان کرد: باید برای حل مشکلات کشور اولویت ها را در نظر گرفت؛ امروز رییس جمهور به فرانسه می رود اولویت اول خود را خرید 138 ایرباس می بیند آیا واقعا این مورد اولویت است یا ایجاد مشغله برای جوانان؟ ما قبول داریم ناوگان هوایی خوبی نداریم ولی هرفردی با سختی هم که باشد می تواند با ماشین هم به مقصد برسد ولی بسیاری از مردم از فقر توان راه رفتن ندارند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: امروز قرارداد گوجه فرنگی با فرانسه بسته می شود در حالی که در کشور خودمان در مناطق فراوانی محصولات زیادی داریم و این قرارداد یعنی متلاشی کردن مشاغل جوان های ایرانی و کسانی که با سختی های فراوان یک مزرعه یا گلخانه راه انداخته است از کار بیکار شود؛ ما در کارخانه های تراکتورسازی کشور هنوز 10 درصد بیش از این ظرفیت تولید داریم؛ اما دولت با کشور چک و اسلواکی قرارداد وارد کردن تراکتور می بندد و این را بدانید با هر تراکتوری که در آن کشور برای صادر شدن به ایران ساخته می شود یعنی 12 جوان ما فرصت شغلی خود را از دست می دهد که در این جا مجلس با بعد نظارتی خود به میدان می آید و می تواند با این نظارت وضع اقتصادی کشور را مطلوب کند.

وی با تأکید بر این که بهره هوشی جوانان ایران از متوسط جهانی بالاست و همه مشکلات کشور تحریم نیست، ابراز داشت: ما در برخی از مسائل در دنیا اول هستیم؛ انگور و کشمش، زعفران، عناب، پسته و فرش آیا تحریم با اینها کاری داشته است؟ و ما به جای پیش رفت پس رفت داشته ایم، چرا در مرغ و تخم مرغ مشکل داریم؟ در حالی که  در مسائلی مثل سلول های بنیادین، هوافضا و هسته ای در اوج تحریم قرار داریم و دنیا همواره نسبت به این موارد حساس بوده است پس چرا در این حوزه ها با وجود تحریم رشد کردیم و همه را حیرت زده کرده ایم؛ اما در مسائل اولیه مشکل داریم.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: ما جزو معدود کشورهای هسته ای هسته ایم و نیازی به بیگانگان نداریم، ماهواره به فضا فرستادیم، حیوانات شبیه سازی خلق کرده ایم اما چرا باید 6500 دانشمند متخصص ایرانی چرخ اروپا را بگردانند و در ایران نباشند؟ چرا متخصصان و فوق تخصصان ما بیکار هستند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ما در جایی که زوم تحریم بود جلو رفتیم و این هم به سه دلیل بود؛ نخست این که زیر پوشش دولت های خارجی نبودیم و سیاسی کاری نکردیم دوم آن که وصل به رهبری بودیم و سوم انسان های آن امور افرادی بسیجی و خدایی بودند و بدون انگیزه های مادی عمل می کردند حال اگر در هر حوزه ای همین کار را بکنیم همان تحول اتفاق می افتد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به طرح رهبر معظم انقلاب در سال 74 مبنی بر اقتصاد بدون نفت اظهار کرد: از آن زمان تا امروز که بیست سال می گذرد توجهی به آن صورت نگرفته است و اگر از همان روز به این موضوع توجه می کردیم تحریم ها این قدر کشنده نبود و مردم ما این قدر متحمل سختی ها و مشکلات نمی شدند و من به جرأت می گویم مسؤولان دولتی و مجلسی که می توانستند این کار را بکنند و نکردند در عذاب قهر الهی خواهند سوخت.

وی با تأکید بر این که امروز باید اولویت ها در نظرگرفته شود، افزود: مهمترین اولویت معیشت و اقتصاد و حل معضل بیکاری است و شدنی هم است و مجلس در این زمینه با تصویب برنامه ششم توسعه باید ورود کند و اگر دید دولت در بودجه کج می رود باید دست به کار شود؛ شما ببینید مونوریل در قم خوب است اما واقعا از اولویت های این شهر است هرچند عده ای خواستند با افتتاح زود آن استفاده تبلیغاتی کنند.

مونوریل قم 500 میلیارد هزینه دارد
حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: برای همین مونوریل تا امروز 250 میلییارد تومان خرج شده است و تا پایان هم 500 میلیارد خرج دارد که واقعا به دردی نمی خورد، از طرفی برای آب قم هم که تا به حال 1400 میلیارد تومان خرج شده به نتیجه ای نرسیده است و باید اولویت نخست ما این باشد و یا به عنوان نمونه فرودگاه قم هم نمی تواند انقلابی در زندگی مردم داشته باشد، در حالی که اطراف حرم مدیریت شهری این قدر مشکل دارد؛ چراکه می دانید کسی برای جاذبه های قم به این شهر نمی آید بلکه جلوه اصلی این شهر حضرت معصومه(س) است و ما به راحتی می توانیم صنعت توریسم مذهبی را در اولویت قم قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت های دیگر قم اضافه کرد: در این شهر صنعت چاپ و نشر کشور می تواند حرف اول را بزند و همیشه هم پول کار راه انداز نیست و این امور با توان قم قابل احیا است؛ بنابراین باید اولویت بخشی های نیازهای قم اصلاح شود که مجلس می تواند در این موضع مؤثر باشد.

 

فعالیت حجت الاسلام ذوالنور
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این نشست به معرفی و بیان فعالیت های خود پرداخت و اظهار داشت: بنده در دوران دفاع مقدس حضور فرهنگی و رزمی در یگان های مختلف مناطق عملیاتی داشتم و وظیفه جذب، اعزام و به کارگیری گروه های تبلیغی رزمی روحانیون جهت تأمین نیاز لشکرها و تیپ های مستقر در جبهه را عهده دار بودم و بعدها به سمت معاون فرهنگی لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در آمدم و پس از آن معاونت فرهنگی قرارگاه قدس نیز به من سپرده شد.

وی با اشاره به تأسیس تیپ مستقل 84 امام جعفر صادق(ع) به عنوان یکی از دستآوردهای خود، اظهار داشت: ما در این تیپ امر سازماندهی و به کارگیری طلاب برای ارتقای سطح بینش، معرفت، معنویت،بصیرت، و تقویت بنیه اعتقادی و دفاعی رزمندگان اسلام در سطح جبهه ها را انجام می دادیم و هنگامی که من این پیشنهاد را به رهبر معظم انقلاب که در آن زمان رییس جمهور بودند دادم با استقبال ایشان مواجه شد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: بنده همچنین ریاست ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز عهده دار بوده ام.

وی در ادامه با در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی بر چگونگی ائتلاف سه نفره وی با حجت الاسلام آشتیانی و امیرآبادی، عنوان کرد: ما سه نفر ائتلافی نکرده ایم بلکه به این جهت که امسال اصولگرایان قم به لیست جامعی رسیدند بنده به همراه آن دو بزرگوار را در لیست مورد تأیید اصول گراها قرار دادند.

حجت الاسلام ذوالنوری در پایان در خصوص قرار نگرفتن نامش در لیست جامعه مدرسین نیز یادآور شد: بنده اطلاع دقیق دارم که در جلسه تهیه لیست افراد سرشناسی از جمله رییس جامعه مدرسین حضرت آیت الله یزدی، آیت الله کعبی و چند نفر از اعضای اصلی حضور نداشته اند.

منبع: رسانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com