کد خبر ۲۶۹۳۹ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
به مناسبت سالروز میلاد حضرت ولیعصر(عج)

برنامه «او خواهد آمد» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف از پخش برنامه «او خواهد آمد» از این رسانه خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت نیمه شعبان اظهار کرد: برنامه زیباترین ستاره 12 و 13 خرداد امسال ساعت 18 تا 19:30 به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران پخش می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برنامه زیباترین ستاره گفت: آسیب‌شناسی مباحث مهدوی در قالب برداشت‌های انحرافی از انتظار فرج، افراط و تفریط در ارائه چهره مهر و قهر از امام از جمله محورهای این برنامه است.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف عنوان کرد: طرح مباحث غیرضروری، تطبیق علایم بر مصادیق، ملاقات‌گرایی، مدعیان دروغین مهدویت و نیابت، جریان‌های انحرافی جدید مانند احمدالحسن، انحراف در جشن‌های نیمه‌شعبان و ... از مباحث دیگر این برنامه است.

وی از تولید برنامه «او خواهد آمد» ویژه‌‌ شب میلاد امام عصر(عج) خبر داد و افزود: این برنامه 12 خرداد ساعت 21:15 تا 23:30 به صورت زنده از استودیو سیار رادیو معارف در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران پخش می‌شود.

صفایی خاطرنشان کرد: نگاهی به شرایط و علایم ظهور در قالب بارزترین نشانه‌ها، فلسفه بیان علایم در روایات، مصداق‌سازی و عواقب آن در برنامه او خواهد آمد مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ وظیفه ما در برابر علائم و نشانه‌ها در قالب تعقیب مصادیق یا عمل به تکلیف و انتظار فرج در این برنامه مطرح می‌شود.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف با اشاره به برنامه جان جهان به عنوان برنامه روز میلاد حضرت ولیعصر(عج) گفت: این برنامه 13 خرداد از ساعت 8:40 تا 11 به صورت زنده از استودیو سیار رادیو معارف در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین رابطه طولی ولایت الهی، ولایت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و اختیارات آن بزرگواران، تبیین مسئله وکالت نائبان خاص در عصر غیبت صغری و تبیین مسئله ولایت عامه فقها از محورهای دیگر برنامه جان جهان است.

صفایی تبیین مسئله ولایت فقیه در عصر غیبت کبری در طول ولایت امام معصوم و اختیارات وی و نگاهی به شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان ولی‌فقیه جامع‌الشرایط و نایب عام امام عصر(عج) را از محورهای دیگر برنامه جان جهان ذکر کرد.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه تولیدی «صبح امید» گفت: این برنامه شنبه تا سه‌شنبه، نهم تا 12 خرداد 94، ساعت 8:40 تا 9 از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف خاطرنشان کرد: توجه به شعارهای دهه مهدویت، از قبیل جوان و سبک زندگی، قرآن و عترت پایه تمدن موعود، بیداری اسلامی، امت مهدوی و برائت از تکفیر و تفرقه، مهدویت و ولایت فقیه و ... در برنامه صبح امید تبیین می‌شود.

وی عنوان کرد: پخش زنده مراسم احیای شب نیمه‌شعبان از مسجد امام حسن عسکری(ع) در برنامه «در انتظار صبح»، از ساعت 00:30 بامداد روز 13 خرداد تا ساعت 3:00 پخش می‌شود.

صفایی با اشاره به مهم‌ترین محورهای موضوعی مرتبط با زندگانی امام زمان(عج) گفت: اعتقاد به مصلح و منجی در ادیان، آیین‌ها و مکاتب فکری، مهدی موعود و غیبت آن حضرت با توجه به آیات قرآن و روایات فریقین و اقدامات امام عصر(عج) در عصر غیبت صغری و کبری از جمله موضوعاتی است که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است.

وی علایم ظهور و فلسفه آن، مفهوم انتظار و ویژگی‌های جامعه مهدوی از نگاه رهبر معظم انقلاب،انقلاب اسلامی حکومت زمینه‌ساز، بایدها و فرصت‌ها و پایه‌ها و ارکان اصلی حکومت جهانی امام زمان(عج) را از محورهای دیگر دارای ظرفیت برنامه‌سازی ذکر کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com