کد خبر ۲۶۹۶۵ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
لاریجانی خبر داد:

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای تأمین آب شرب روستایی کشور

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین آب شرب روستایی کشور ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است.

به گزارش قم نا ، علی لاریجانی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع آبرسانی شهدای بخش کهک که در محل بخشداری این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، افتتاح این پروژه را اقدامی بزرگ خواند و از همه کسانی که در به ثمر رسیدن آن تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه از زحمات وزارت نیرو در رفع مشکل کمبود آب شرب منطقه کهک تشکر کرد و گفت: به زودی در همه روستاها مشکل کمبود آب مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم از نظر منابع آبی از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار داشت: از سال‌های گذشته فکر انتقال آب از نقطه‌ای دیگر به قم اندیشیده شده بود و با اجرای آن تا حد قابل توجهی مشکل کمبود آب رفع خواهد شد.

وی افزود: در این راستا با دستوراتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و نیز تلاش‌های وزارت نیرو این پروژه اجرا شد.

لاریجانی، صرفه جویی برای قم و دیگر مناطق کشور را امری ضروری دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تأکید بسیار دارند.

وی عنوان کرد: باید از منابع موجود به خوبی و به شکل صحیح استفاده کنیم و نیازمند اندیشیدن تدابیری برای آن هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دو اقدام خوب آبی صورت گرفته است، نخست مهار آب‌های مرزی که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد و اکنون از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده است.

وی رسیدگی به آب روستاها را از اقدامات دیگر مجلس عنوان کرد و افزود: مجلس در خصوص تامین آب شرب روستایی کشور ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است.

علی لاریجانی اظهار داشت: مشکل کم آبی بسیار جدی است و باید در همه بخش‌ها مانند کشاورزی و اصلاح الگوی کشت نسبت به آن صرفه جویی کرد.

وی گفت: لوله‌های آب در شهرها دارای فرسودگی است و موجب هدر رفت آب می‌شود که باید به آن توجه کرد، اکنون حدود ۳۰ درصد هدر رفت آب وجود داشته و نیاز به سرمایه گذاری دارد تا جلوی آن گرفته شود و این معضل در برنامه ششم پایان یابد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com