کد خبر ۲۶۹۳۶ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴

بهره برداری از فاز نخست مجتمع آبرسانی بخش کهک قم

با حضور رییس مجلس شورای اسلامی عملیات فاز نخست مجتمع آبرسانی شهدای بخش کهک قم عصر یکشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش قم نا ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در این مراسم با اشاره به معضل کم آبی بخش کهک تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه معضل آب این بخش و روستاهای آن از جمله ورجان سیرو و امامزاده ابراهیم بر طرف می شود، و در نتیجه زمینه برای جذب توریست و گردشگر به این منطقه از استان فراهم خواهد شد.

غلامعلی صادقی تصریح کرد: آبی که از سرشاخه های دز به قم منتقل می شود، در دو فاز انشعابی را به بخش های مختلف قم منتقل می کند.

وی با بیان اینکه یک فاز از آن در فاز 80 روستا اجراشده است، و به شهر قنوات و روستاهای پایین دست آن آبرسانی می کند، افزود: فاز دیگر آن نیز آب را به شهر کهک و روستاهای آن اعم از ورجان، سیرو و امامزاده ابراهیم انتقال می دهد.

مدیر عامل شرکت آبفار قم با بیان اینکه کار انتقال آب به بخش کهک از طریق سه ایستگاه پمپاژ انجام می شود، افزود: پروژه آبرسانی به کهک دارای 3 فاز است، که برای فاز نخست آن 90 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اعتبار فازهای بعدی پیش بینی و جز اعتبارهای ملی اعلام شده است، خاطر نشان کرد: در صورت اختصاص آب و اعتبار لازم عملیات اجرایی فاز های بعدی این پروژه به سرعت آغاز خواهد شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com