کد خبر ۲۶۹۶۶ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
رئیس پلیس راه استان قم خبر داد

بازرسی نامحسوس از اتوبوس‌های مسافربری در قم

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به پیش‌بینی حجم سنگین تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان در آستانه مراسم جشن نیمه شعبان، از به کارگیری بازرسان نامحسوس در اتوبوس‌ها به عنوان مسافر برای کنترل این ناوگان خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، اردشیر جمشیدی‌راد ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه پیش‌بینی پلیس استان قم تردد بیش از 10 هزار دستگاه خودرو در این محور است، اظهار کرد: با توجه به تقارن دو رخداد بزرگ نیمه شعبان و چهاردهم و پانزدهم خرداد، محورهای مواصلاتی استان قم به ویژه آزاد راه قم ـ تهران از حجم بسیار سنگینی برخوردار خواهد شد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم در خصوص الزام به‌کارگیری راننده کمکی برای اتوبوس‌ها اظهار کرد: برای مسیرهایی که بیش از 9 ساعت باید برای خودرو راننده کمکی در نظر گرفته شود تا مشکلی پیش نیاید.

جمشیدی‌راد با تاکید بر اینکه رانندگان باید خودشان پلیس خودشان باشند، تصریح کرد: بازرسان نامحسوس پلیس در قالب مسافر در داخل اتوبوس‌ها حضور دارند و چنانچه تخلفی از رانندگان سر بزند در نخستین بازرسی پلیس‌راه دفترچه راننده اخذ می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم تردد اتوبوس‌ها و سنگین بودن بار ترددها در آزادراه‌ها حتماً رعایت فاصله طولی را داشته باشند و چنانچه حادثه‌ای رخ داد خودرو را به منتهی علیه جاده هدایت کنند.

رئیس پلیس راه استان قم در خصوص اسقرار جرثقیل در آزاد راه قم ـ تهران طی این ایام، گفت: پیش‌بینی کردیم که به فاصله هر 10 کیلومتر مستقر شوند تا اگر خرابی و یا حادثه‌ای رخ داد در کمترین زمان خودرو را به منتهی علیه سمت راست هدایت کنند.

جمشیدی‌راد گفت: پلیس قم در تمام این ایام به طور 100 درصد در آماده‌باش است و با کمک سایر استان‌ها همانند یزد، اصفهان و لرستان که تیم‌های کمکی به استان قم اعزام کرده‌اند، در نقاط حادثه‌خیز و محل‌های مورد نظر مستقر خواهند شد و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان بتوانیم ترافیک روانی را شاهد باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com