کد خبر ۲۷۱۵۷ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم:

کاهش 56 درصدي تصادفات جرحي در محورهاي استان قم

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم، با بيان اين که در تعطيلات نيمه خرداد، هيچ گونه تصادف فوتي نداشتيم، گفت: تصادفات جرحي نيز از ابتداي اين طرح، 56 درصد کاهش داشته است.

به گزارش قم نا ، رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم ضمن بازديد از مجموعه معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم، درباره اقدامات و فعاليت هاي انجام شده توسط اين پليس در ايام نيمه شعبان و رحلت امام خميني (ره)، گفت: پليس راه استان قم، با توجه به تقارن اين دو رويداد و مناسبت مهم تمهيدات ويژه اي را با تشکيل جلسات متعدد با سازمان هاي ذي مدخل در امر ترافيک و همچنين چندين جلسه در ستاد پليس راهور ناجا جهت هماهنگي طرح ترافيکي اين ايام انجام داد.
وي افزود: به جهت اينکه اولين سالي بود که اين محدوديت هاي ترافيکي در پليس راه قم اعمال مي شد، پليس راه استان طي 4 روز در آماده باش کامل بود، همچنين از 12 تيم نيروي کمکي براي خدمتگزاري هرچه بهتر به هموطنان استفاده کرديم.
سرهنگ اردشير جمشيدي راد با اشاره به اين که آمار ترددشمارهاي جاده اي حاکي از افزايش بار ترافيکي نسبت به سال گذشته است، عنوان داشت: طي اين ايام در 7 نقطه از محورهاي استان اعمال محدوديت براي وسايل نقليه سنگين داشتيم که از جمله آن جاده قديم کاشان به سمت قم، اتوبان کاشان به قم از تقاطع گرمسار، جاده قديم اصفهان از پل غير همسطح تقاطع سلفچگان و از سمت اتوبان تهران و گرمسار نيز محدوديت ترافيکي داشتيم که اعمال شد.
وي با بيان اينکه عملکرد پليس راه استان در اين ايام مورد رضايت مردم بود، عنوان داشت: در اين ايام، هيچ گونه تصادف فوتي نداشتيم و تصادفات جرحي نيز از ابتداي اين طرح حدود 56 درصد کاهش يافت که اين مهم با همکاري و مشارکت مردم با پليس و تلاش شبانه روزي کارکنان پليس راه استان ميسر شد.
جمشيدي راد ادامه داد: پليس راهنمايي و رانندگي استان نيز از اعمال محدوديت وسايل نقليه به سمت جمکران ابراز رضايت داشت، همچنين از زيرگذر ميدان 72 تن و نيز از پل امير کبير اجازه تردد به سمت جمکران را نداديم که اين از نقاط قوت پليس قم بود.
رئيس پليس راه استان قم در ادامه به قرار داشتن قم در شاهراه مواصلاتي 17 استان کشور اشاره کرد و گفت: اين موضوع ترافيک سنگيني را در محورهاي استان قم به وجود مي آورد که در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، بيش از 10 هزار دستگاه اتوبوس در محور آزاد راه قم تهران تردد داشته اند و حدود 17 تيم گشت پليس قم در اين آزادراه فعال بودند.
جمشيدي راد اضافه کرد: پنج دستگاه جرثقيل را در پنج نقطه از آزادراه تهران قم و در هر 10 کيلومتر مستقر کرديم تا خودروهاي حادثه ديده در کمترين زمان به حاشيه راه منتقل شوند، همچنين نيروهاي کمکي پليس راه استان در نقاط حادثه خيز محور و با استفاده از تابلوي احتياط آهسته مردم را راهنمايي مي کردند.
وي افزود: با همکاري سازمان هاي ديگر، تعدادي خودروي گشت نامحسوس در محورهاي استان و به خصوص آزادراه قم تهران رفت و آمد داشتند تا با تخلفات مقابله کنند، همچنين 8 تيم از فرماندهي انتظامي استان قم به اين پليس راه اختصاص داده شد که با همکاري کارکنان يگان ويژه استان در روان سازي ترافيک محورها بسيار مؤثر بود.
رئيس پليس راه استان قم گفت: تعدادي بازرس نامحسوس را در قالب مسافر مأمور کرديم تا از وضعيت خدمت رساني ناوگان عمومي مسافربري اطلاع حاصل کنند و در صورت بروز تخلف، وسيله نقليه را در اولين پاسگاه پليس راه متوقف و دفترچه را اخذ کنند.
جمشيدي راد، اسکورت کاروان هاي زيارتي مرقد حضرت امام (ره) و هماهنگي با مديريت توليت مسجد اهل بيت (ع) را از ديگر فعاليت هاي پليس راه استان در اين ايام برشمرد و خاطرنشان کرد: پليس راه استان از صبح سه شنبه، 12 خرداد، تا صبح شنبه، 16 خرداد، را در آماده باش کامل بود که با عنايت امام زمان (عج) و همکاري مردم و رعايت قوانين و مقررات، کمتر سانحه اي رخ داد و حادثه اي که باعث انسداد محورها؛ به ويژه آزادراه قم تهران شود، نداشتيم.

منبع : موج 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com