کد خبر ۲۶۹۸۴ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم :

زیرساخت‌های لازم برای پارک ۳۹ هزار خودرو ویژه نیمه شعبان در قم فراهم شد

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از آماده سازی ۱۴۰ هکتار زمین برای پارک ۳۹ هزار خودرو ویژه نیمه شعبان در قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، امیرعباس صفوی با اشاره به آمادگی کامل اداره کل حمل و نقل و ترافیک استان قم در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل و ترافیک و شهرداری قم در ایام تعطیلات 14 و 15 خرداد و نیمه شعبان پارکینگ‌ها و پارکسوارها را آماده سازی کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در بخش حمل و نقل عمومی اتوبوس و تاکسی‌ها از مرکز شهر به پارکینگ ها و پارکسوارها و از پارکسوارها به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند گفت: 300 دستگاه اتوبوس و 140 دستگاه مینی بوس در ناوگان حمل و نقل شهری قم در این ایام فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار دستگاه تاکسی در این ایام بیان کرد: زیرساخت‌های لازم به عنوان پارکینگ برای 35 هزار دستگاه سواری شخصی و 4 هزار دستگاه اتوبوس در 140 هکتار زمین فراهم شده است.

صفوی با اشاره به مجموعه پارکینگ‌های آماده سازی شده برای این ایام گفت: پارکسوار یاوران مهدی، خضر نبی، انسجام و پارکینگ بلوار پیامبر اعظم (ص)، پارکینگ‌های اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران و پارکینگ طیبی از جمله پارکینگ‌هایی است که برای پارک خودرو در این ایام اختصاص داده شده است.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به شرایط مناسبی که بلوار پیامبر اعظم (ص) قم دارد، خاطرنشان کرد: این بلوار برای تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از تجربه‌های قبلی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم نیمه شعبان در قم استفاده شده است، گفت: در سالهای گذشته شاهد ترافیک سنگین در میدان ولی عصر (عج)، بلوار انتظار و بلوار خلیج فارس بودیم که به همین دلیل امسال تردد از این مسیرها صورت نمی‌گیرد.

صفوی با اشاره به توزیع بروشور و نقشه‌هایی با عنوان شما اینجا هستید در پارکینگ‌ها و پارکسوارها اظهار داشت: این نقشه‌ها به این دلیل میان مردم توزیع می‌شود که مسافران بتوانند موقعیت خود را به خوبی بشناسند و با مشکلی مواجه نباشند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com