کد خبر ۲۶۹۹۲ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
عضو شورای عالی علمای گرجستان :

موسسه مهدویت در گرجستان راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای عالی علمای گرجستان گفت: ما در کشور گرجستان به تبلیغ اسلام مشغول هستیم و در برنامه‌های آینده ما تأسیس موسسه و مرکز خاصی برای مسئله مهدویت در کشور گرجستان قرار دارد.

به گزارش قم نا ، «قربان مورگوزاف» در حاشیه برگزاری همایش دکترین مهدویت با اشاره به برگزاری این همایش اظهار داشت: در سخنرانی‌های همایش دکترین مهدویت مطالب مفیدی در مورد جامعه مهدوی، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بیان شد که این مطالب مورد استفاده ما مهمانان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما در کشور گرجستان به تبلیغ اسلام مشغول هستیم و در برنامه‌های آینده ما تأسیس موسسه و مرکز خاصی برای مسئله مهدویت در کشور گرجستان قرار دارد و شرکت من در همایش دکترین مهدویت فرصتی بوده تا با مسائل روز مهدویت آشنا شوم.

معاون شیخ‌الاسلام گرجستان، همایش دکترین مهدویت را دارای اثرات مختلف دانست و افزود: شرکت‌کننده در این همایش علاوه بر استفاده علمی از برنامه‌ها با یکدیگر هم آشنا می‌شوند. همایش دکترین مهدویت فرصتی است تا شرکت‌کنندگان نسبت به مؤسسات مهدوی شناخت پیدا کنند.

«قربان مورگوزاف» با اشاره به مسلمانان گرجستان گفت: جمعیت این کشور چهار میلیون نفر است که تقریباً بین هفتصد تا هشتصد هزار نفر مسلمان هستند، اکثریت مسلمانان گرجستان از اهل تسنن است و 300 هزار نفر از مردم گرجستان شیعه هستند. مسلمانان گرجستان در دوره شوروی که بی‌خدایی رواج داشت، از دست حکومت بسیار ظلم و ستم دیدند، در آن دوره مساجد گرجستان بسته شد و علمای این کشور هم اعدام شدند.

وی ادامه داد: مسلمانان گرجستان نزدیک به 70 تا 80 سال زیرسلطه اتحادیه شوروی بودند و یکی دو نسل از مسلمانان این کشور به دلیل این مسئله از اسلام اطلاع چندانی پیدا نکردند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی اتحاد شوروی سابق، دوباره اسلام در گرجستان رونق پیدا کرد و مؤسسات اسلامی پس از تأسیس در این کشور شروع به فعالیت کردند.

عضو شورای عالی علمای گرجستان، مسیحیان این کشور را ارتدکس دانست و افزود: ارتدکس‌ها مذهبی‌ترین مسیحیان هستند و تعداد کلیساها در گرجستان بسیار زیاد است. موضوع منجی و آخرالزمان در میان این مسیحیان وجود دارد و برای آن‌ها این مسئله تبلیغ‌شده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com