کد خبر ۲۷۰۰۷ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم :

طرح پوشش امدادی درمانی ویژه نیمه شعبان در استان قم آغاز شد‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز طرح پوشش امدادی درمانی علوم پزشکی ویژه نیمه شعبان خبرداد.

به گزارش قم نا ، ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به طرح پوشش امدادی درمانی ویژه نیمه شعبان در استان قم اظهارداشت: همزمان با ورود تدریجی زائران و نمازگزاران به استان قم عملیات امدادی درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم با حرکت ناوگان اورژانس 115 قم و استقرار در محل های از پیش تعیین شده شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اورژانس 115 با ظرفیت صد در صدی آماده خدمات رسانی به زائران و مجاوان است، افزود: طرح ویژه امدادی درمانی با همکاری 4 استان مجاور، پوشش مخصوص این ایام را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در طرح پوشش امدادی ویژه نیمه شعبان عنوان کرد: در این طرح 60 آمبولانس، 5 اتوبوس آمبولانس، 10 موتورلانس‌، 4 بالگرد اورژانس هوایی در کنار 320 نیروی زبده فعالیت خود را شروع و تا صبح روز شنبه 16 خرداد ماه ارائه خدمات دارند.

ایرانی خواه با تاکید براینکه بیمارستان صحرایی سیار عاشقان ولایت، با استقرار کامل در محوطه صحن اصلی مسجد مقدس جمکران، مستقر شده است، تصریح کرد: این بیمارستان در فضایی به وسعت 2 هزار و 500 مترمربع سرپوشیده درمانی، یک‌هزار و 500 متر مربع فضای باز و با پشتیبانی 250 نفر نیروی انسانی شامل پزشک، پرستار، بهیار و نیروهای خدماتی به فعالیت می‌پردازند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com