کد خبر ۲۷۰۲۱ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
در جلسه درس خارج فقه مطرح شد

ویژگی‌های حضرت ولیعصر(عج) در بیان آیت‌الله مکارم شیرازی

یکی از مراجع تقلید گفت: حضرت ولیعصر(عج) با نور خود حیات دوباره به جامعه می‌بخشد و از طریق ایشان عدالت در جامعه برقرار می‌شود و ظلم و ستم و خرابی از بین می‌رود.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های حضرت ولیعصر (عج) و تشبیه آن حضرت به آب و آفتاب در پشت ابر اظهار کرد: قرار گرفتن خورشید در پشت ابر به این معنا نیست که خورشید قطع شده و ابر مانع رسیدن نور حیات به زمین و موجودات برای رشد و نمو شده باشد؛ بلکه خورشید حتی در پشت ابر نیز به فعالیت خود ادامه داده و نور امید و حیات بخش خود را به زمین می‌فرستد و همه را در سیطره خود قرار می‌دهد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: وجود مقدس امام زمان(عج) نیز که پشت پرده غیبت است همانند خورشید است، پرده غیبت موجب نمی‌شود که هدایت حضرت قطع شود و هدایت جامعه را بر عهده نداشته باشد بلکه در همه حال مشغول تربیت و نشر آموزه‌های دین در جامعه هستند.

وی ادامه داد: وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) همانند آب حیات است همانطور که آب در زمین نفوذ کرده و زمین مرده را سیراب می‌کند نور هدایت حضرت نیز در دل‌های مرده نفوذ کرده و موجب حیات انسان و بشریت می‌شود ولی این جوشش و خروش برای کسی است که با آن حضرت در ارتباط باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: آب و خورشید دو خلق خدای متعال هستند با نور خود جامعه را به جوشش و خروش در می‌آورند و حیات دوباره می‌بخشند؛ حضرت ولیعصر(عج) با نور خود حیات دوباره به جامعه می‌بخشد و از طریق ایشان عدالت در جامعه برقرار می‌شود و ظلم و ستم و خرابی از بین می‌رود، بنابراین حضرت ولیعصر(عج) مجری هدایت، عدالت معنویت هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها ارتباط معنوی با آن حضرت داشته باشند فیض آن حضرت از پس پرده غیبت به بشریت می‌رسد و قلب‌ها با نور آن حضرت زنده می‌شود و موجب پرورش و حیات ازدیاد معنویت می‌شود و مشکلات از طریق آن حضرت از بین می‌رود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com