کد خبر ۲۷۰۲۹ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۲
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد:

در چند سال اخیر هزینه های اداره کشور بیش از دو برابر شده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خلق اقتصاد مقاومتی از مؤلفه های مهم تقویت قدرت کشور است، در این راستا هزینه اداره کشور باید کاهش پیدا کند این در حالی است که در چند سال اخیر بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده که همسوی با اقتصاد مقاومتی نیست.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: مهم ترین ویژگی 15 خرداد حضور یک مرجع تقلید قدرتمند و تربیت یافته حوزه علمیه برای مدیریت حیات سیاسی دنیای اسلام است.


وی افزود: حضرت امام هیچ گاه در اندیشه جا به جایی قدرت نبودند بلکه سعی داشتند تفکر انقلابی تمدن ساز را پایه ریزی کنند تا انقلاب های جهانی برای ظهور امام زمان(عج) تحقق پیدا کند و مسیر فرج هموار شود.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حرکت حضرت امام بر دو اصل جاذبه و دافعه استوار است، اظهار داشت: این اصول حرکت امام برگرفته از جاذبه و دافعه الهی است، مؤمنان در برابر جبهه کفر استوار هستند و نسبت به انسان ها مؤمن با محبت و عطوفت برخورد می کنند.


وی ادامه داد: انسان جویای حق در پرتو مشعل پر فروغ عقل و خرد حرکت می کند و در مقابل هوس ها می ایستد، حضرت امام از آغاز جوانی در مقابل هوس ها ایستاده و در برابر عقل و خرد تسلیم بود؛ مکتب امام مکتب تسلیم بودن در برابر خداوند و زانو زدن در مقابل قرآن و عترت است.


حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که جاذبه حضرت امام تمامی دنیای اسلام و آحاد مستضعفان را در بر می گیرد، ابراز داشت: امام راحل با وجود چنین جاذبه ای در مقابل دشمنان مستکبر بسیار قاطع بود، جبهه استکبار و آمریکا امروزه برای رسیدن به اهداف خود دنیا را جولانگاه قرار داده است.


وی عنوان کرد: هنر حضرت امام ایجاد موج عظیم و حرکت پویا در جهان اسلام برای رویارویی با نظام سلطه و استکبار است، مدیریت رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا و ادامه راه حضرت امام است؛ پیام 15 خرداد مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی با رهبری فقیه عادل است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه آرمان های انقلاب در سراسر جهان خواهان زیادی دارد، امروز مقاومت اسلامی به راحتی به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد و آن را مدیریت می کند، فریاد های 15 خرداد 42 امروزه در کشورهای اسلامی همانند یمن شنیده می شود.


وی با اشاره به ارکان پیروزی انقلاب اضافه کرد: در زمان غیبت تواناترین فرد برای رهبری باید انتخاب شود، این توانایی ریشه در عدالت، فقاهت و علمیت دارد رهبر جامعه باید اسلام شناس باشد؛ مهم ترین دلیل اقتدار ایران رهبری دیروز امام و رهبری امروز حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.


حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که دین داری و دین مداری رمز قدرت و اقتدار است، گفت: اگر امروزه بسیاری از کشورهای جهان اسلام و مقاومت اسلامی اقتدار دارند به دلیل روی آوردن به اسلام است، دفاع مقدس را اسلام مدیریت کرد.


وی افزود: امروز دشمن با شبیخون فرهنگی به وسیله ماهواره ها و فضای مجازی دین، فرهنگ و تاریخ ایران را نشانه گرفته است، رسالت دولت و مجلس دعوت ملت به سوی دینداری و اخلاق است؛ یک ملت دیندار سبب اقتدار جامعه می شود.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دنیای تهی از فرهنگ ارزش های دینی را هدف گرفته است، اظهار داشت: دین رمز وحدت است، یکی از علائم دینداری وحدت بین شیعیان و اهل سنت به شمار می رود، جریان های تکفیری دین و اخلاق را هدف قرار دادند تا وحدت امت اسلام را نابود کنند.


وی ادامه داد: قرآن خطاب به مسلمانان می فرماید هر اندازه که می توانید بر قدرت خود بیفزایید تا دشمن جرأت تعرض نداشته باشد، تنها زبانی که نظان سلطه می فهمد نظام قدرت است؛ اگر مردم با رهبری در حوادث ها همراه نبودند امروزه طرف غربی با ادب پای مذاکرات نمی نشست، قدرت ایران کشورهای غربی را به میز مذاکره کشاند.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که توجه به ظرفیت های درونی نظام جامعه را قدرتمندتر و مقتدر می کند، ابراز داشت: خلق اقتصاد مقاومتی از مؤلفه های مهم تقویت قدرت کشور است، در این راستا هزینه اداره کشور باید کاهش پیدا کند این در حالی است که در چند سال اخیر بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده که همسوی با اقتصاد مقاومتی نیست.


وی عنوان کرد: صرفه جویی، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی از مواردی است که در مسیر اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کرد، متأسفانه از 800 هزار میلیارد بودجه سال جاری 600 هزار میلیارد برای ادارت دولتی هزینه می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com