کد خبر ۲۷۱۵۲ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
مدیر آموزش و پژوهش پردیس خواهران دانشگاه قم:

همایش ملی انسان، جامعه و سلامت در قم برگزار می‌شود

مدیر آموزش و پژوهش پردیس خواهران دانشگاه قم گفت: نخستین همایش ملی بین رشته‌ای انسان، جامعه و سلامت از 22 تا 24 مهرماه امسال در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، نفیسه ساطع اظهار کرد: دانشگاه قم، دانشگاه علوم پزشکی قم و انجمن پدیده‌شناسی علوم سلامت ایران با همکاری و حمایت مراکز علمی و سازمان‌های ذیربط و به منظور آشنایی دست‌اندرکاران و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با اهمیت و نقش کاربرد سایر علوم در سلامت اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش سعی شده تا ضمن دعوت از متخصصان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف و طرح مشکلات حوزه سلامت، فرصتی مهیا شود تا از نزدیک چالش‌های مربوط مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد.

مدیر آموزشی و پژوهشی پردیس خواهران دانشگاه قم محورهای همایش را شامل عناوینی مانند دین و سلامت (دیدگاه ادیان نسبت به انسان و جامعه در ارتباط با سلامت، نقش دین و معنویت در سلامت، رویکردها و راهبردهای ادیان توحیدی نسبت به سلامت) و اخلاق و سلامت (نقش اخلاق در سلامت، معنای زندگی و سلامت، رویکردها و راهبردهای اخلاقی نسبت به سلامت) دانست.

وی خاطرنشان کرد: انسان و سلامت(دیدگاه و مبانی فلسفی درباره ماهیت انسان در ارتباط با سلامت، مکاتب فلسفی و سلامت انسان و جامعه، رویکردها و راهبردهای فلسفی نسبت به سلامت)، روان و سلامت(دیدگاه و مبانی روان شناختی درباره ماهیت انسان در ارتباط با سلامت و مکاتب علوم رفتاری و سلامت انسان و جامعه، رویکردها و راهبردهای روانشناختی نسبت به سلامت) از محورهای دیگر همایش است.

ساطع جامعه و سلامت (جامعه و چگونگی تاثیر عوامل اجتماعی بر سلامت، سلامت جامعه و تأثیر آن بر سلامت، رویکردها و راهبردهای جامعه شناختی نسبت به سلامت)، مبانی جهان‌شناختی علوم پزشکی و سلامت (دیدگاه علوم پزشکی نسبت به انسان و تأثیر آن در سلامت ، دیدگاه علوم پزشکی نسبت به جامعه و تأثیر آن در سلامت، رویکردها و راهبردهای علوم پزشکی نسبت به سلامت) و پدیده شناسی و سلامت (لزوم شناخت انسان در علوم سلامت ، سلامت انسان و جامعه در دیدگاه پدیده‌شناسی، رویکردها و راهبردهای پدیده‌شناسانه به سلامت) را از محورهای دیگر این همایش برشمرد.

دبیر علمی و اجرایی همایش ملی انسان، جامعه و سلامت از تشکیل کمیته برای هر کدام از محورهای ذکر شده خبر داد و افزود: ثبت‌نام برای این همایش از اول خرداد امسال آغاز شده و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سایت www.hsh.qom.ac.ir نسبت به ارسال مقالات خود اقدام کنند.

ساطع با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به طرق مختلف صورت گرفته است، گفت: از مراکز حوزوی و دانشگاهی مختلف برای حضور و همکاری در این همایش دعوت به عمل آمده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com