کد خبر ۲۷۱۶۰ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹

مدیر حوزه های علمیه خواهران درگذشت آیت الله آصفی را تسلیت گفت

مدیر حوزه های علمیه خواهران با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد مهدی آصفی، نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف را تسلیت گفت.

به گزارش قم نا ، در پیام حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی آمده است: خبر ارتحال عالم مجاهد و خدوم، فقیه متکلم و سخت کوش مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ مهدی آصفی موجب تالم و تاثر گردید.

پیام ادامه یافته است: آن عالم جلیل القدر عمر مبارک خود را در راه اسلام و وحدت کلمه و اعتلای کلمه الله سپری نمود و از هیچ تلاشی در راه نشر آموزه های دین اسلام و جهاد فکری و سیاسی دریغ نکرد.

پیام حاکی است: آن عالم وارسته با مبارزات سیاسی، اجتماعی خود در عراق، سابقه های درخشان و ماندگار از خود برجای گذاشت و همواره باخلوص نیت به وحدت اقوام و مذاهب اسلامی می اندیشید و دراین مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در این پیام، این ضایعه مولمه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند بزرگ مسالت کرده است.

آیت الله محمدمهدی آصفی در سال 1316 هجری شمسی در یک خانواده روحانی در نجف اشرف متولد شد؛ پدر وی مرحوم آیت الله شیخ علی محمد آصفی بروجردی(ره) از علما و فقهای نجف بود؛ وی از بارزترین شاگردان علامه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر بود و تالیفات فراوانی در علوم اسلامی و در دفاع از مقدسات و مصالح اسلامی از خود به جای گذاشت و شاگردان بسیاری پرورد.

آیت الله آصفی مدتی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود و در سال های اخیر نیز در نجف اشرف مستقر شد و مدرسه علمیه ای بنا نهاد و ضمن نمایندگی مقام معظم رهبری، مجمع اهل بیت(ع ) را در عراق راه اندازی کرد و منشاء خدمات بسیاری بود.

وی که مدت ها از بیماری سرطان رنج می برد، روز پنجشنبه 14 خردادماه جاری پس از ادای نماز صبح دعوت حق را لبیک گفت؛ پیکر این عالم ربانی روز جمعه 15 خردادماه در شهر مقدس قم تشییع شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com