کد خبر ۳۲۵۵۳ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

اشتغال به تحصیل 80 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر 80 هزار طلبه خواهر در 470 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که این امر نوید حرکت بزرگ علمی را به ما می‌دهد؛ چراکه شاهد فعالیت‌های علمی و تحصیلی فراوانی از سوی حوزه‌های خواهران هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، اظهار کرد: انسان مسائل تربیتی را باید از خودش شروع کند، بنابراین مدیران مدارس پیش از اصلاح طلاب باید به فکر اصلاح خودشان باشند.

وی افزود: گاهی ما چیزهایی را از دیگران می‌خواهیم که خودمان به آنها عمل نمی‌کنیم و این موضوع خلاف دستورات اسلام است.

جمشیدی با بیان اینکه طلاب باید برای رضای خدا به سراغ درس بروند، خاطرنشان کرد: در محافل علمی دنیا برای اینکه نگاه دانشجو را به علم‌آموزی فارغ از طمع‌های دنیایی کنند به او می‌گویند علم را به خاطر خود علم بیاموز، اما ما به طلاب می‌گوییم علم را نه برای پول و نه حتی برای خود علم بلکه فقط به خاطر رضای خدا بیاموزید تا ذخیره آخرتتان شود و وسیله نجات خودتان و دیگران باشد.

وی ادامه داد: هیچ‌کس نباید از آخرت خود غافل شود، چراکه پیامبر اعظم (ص) نیز با وجود تمام مقام و عظمتش چنان از خوف خدا و ترس قیامت گریه می‌کردند که حتی خانواده‌ ایشان را به تعجب وا می‌داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر لزوم مهربان و صبور بودن مدیران مدارس تصریح کرد: گاهی طلاب از ترس مدیران مدارسشان مشکلات را به مسئولان رده‌های بالاتر اطلاع نمی‌دهند که این امر یک آفت است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی روحانیون اضافه کرد: متوسط شهریه یک روحانی کمتر از یک سوم خط فقری است که دولت مشخص کرده و بسیار کمتر از حداقل حقوق یک کارگر است به همین دلیل روحانیون از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند.

جمشیدی مجاهدت‌های خاموش طلاب حوزه‌های خواهران را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اگر کاری مهم‌تر و با ارزش‌تر از تبلیغ دین و انسان‌سازی وجود داشت خدا آن را برای محمد و آل محمد (ص) بر می‌گزید؛ چرا که در آیات و روایات می‌خوانیم اگر یک نفر به دست تو هدایت شود ارزشش بالاتر از هر چیزی است که آفتاب بر آن می‌تابد و امروز شاهد انجام این عمل مقدس و الهی توسط خواهران طلبه هستیم بی آنکه کسی از آن مطلع شود یا مزدی به آن‌ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه طلبه نخستین مسئله‌ای که در حوزه یاد می‌گیرد سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ها همواره تربیت بر آموزش مقدم است به همین دلیل مدیران مدارس باید نخست سبک زندگی را به طلاب بیاموزند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با ارائه آمار تعداد طلاب خواهر افزود: در حال حاضر 80 هزار طلبه خواهر در 470 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که این نوید یک حرکت بزرگ علمی را به ما می‌دهد؛ چرا که شاهد فعالیت‌های علمی و تحصیلی فراوانی از سوی حوزه‌های خواهران هستیم.

وی اضافه کرد: ایجاد 370 هسته پژوهشی، 170 کانون پژوهشی، 51 انجمن علمی و 530 کرسی آزاداندیشی ظرف 2.5 سال اخیر از جمله فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه خواهران است.

جمشیدی اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار طلبه خواهر دارای وبلاگ هستند و از این راه به تولید و نشر معارف دینی می‌پردازند که این امر فعالیتی بدیع و چشمگیر است و می‌تواند سکوی پرشی برای ورود به شبکه‌های اجتماعی خارجی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وضعیت مدارس علمیه خواهران در شهرستان‌ها تصریح کرد: مدارس در شهرستان‌ها به مرکز پاسخگویی به سؤالات و قطب فرهنگی تبدیل شده‌ است و حرکت رو به جلویی دارد.

وی انقلاب اسلامی را مولود حوزه علمیه توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران از حوزه علمیه نشأت گرفته است و روحانیون نقش مهمی در شکل‌گیری و نگهداری این نظام داشتند، بنابراین حوزه باید در مسائل کلان نظام نقش داشته باشد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com