کد خبر ۲۷۲۱۷ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار سردار مهدوی نژاد با خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم

سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با خانواده اولین شهید روحانی مدافع حرم در قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بعد از ظهر امروز با حضور در منزل شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مالامیری، اولین شهید روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س) با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا برای ما نعمتی است و ما از شما خانواده های شهدا هم در قول و هم در عمل درس می آموزیم و در این مسیر که امام (ره) پیش روی ما گذاشت به پیروی از شهیدان گام برمیداریم.

فرمانده سپاه استان قم ابراز کرد: کسانی که رفتند از حرم مطهر حضرت زینب(س) دفاع کردند، و حضرت زینب(س) در صحنه کربلا فرمودند من به غیر از زیبایی چیزی نمی بینیم، ما آن زیبایی را امروز در ایستادگی مردم غیور عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشور های اسلامی می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کسانی که امروزه به اسم اسلام، به اسلام ضربه می زنند، باید از منش این شهیدان شرم کنند و درس بگیرند.

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام احمد ولی زاده، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، احمد بیطرفان و حسین مشرفیان، معاونین اجرایی و نیروی انسانی پایور سپاه استان قم سردار مهدوی نژاد را همراهی می کردند.

شهید والامقام، محمد مهدی مالامیری کجوری در 26 خرداد سال 1364 در شهر مقدس قم در خانواده ای مذهبی، علمی و روحانی چشم به جهان گشود، در دروس ابتدایی و راهنمایی همیشه شاگرد ممتاز بود و پس از گرفتن سیکل وارد حوزه علمیه قم شد و دروس مقدمات و سطح که در ده سال خوانده می شود را هشت ساله به پایان رساند.

پایان نامه سطح سه(کارشناسی ارشد) را به زبان عربی نوشت و با نمره 18 دفاع کرد به طوری که اکنون موضوع پایان نامه سطح 4 (دکتری) نیز از طرف حوزه تایید شده است.

همراه با درس خارج، سطوح عالی حوزه را تدریس می کرد و کفایه الاصول که آخرین و سخت ترین کتاب اصولی حوزه است را در مؤسسه جوادالائمه علیه السلام نزدیک حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و حلقات الاصول شهید صدر را در جامعه المصطفی العالمیه (طلاب خارجی) تدریس می کرد و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و صبح پنج شنبه در حوزه علمیه کاشان به تدریس رجال و درایه می پرداخت.


با اینکه استاد سطوح عالی حوزه بود هیچ گاه در او تکبر و فخر فروشی دیده نشد به طوری که در طول دو سال تدریس کفایه پدر و برادران او که همگی طلبه هستند و در قم زندگی می کنند از تدریس او اطلاع نداشتند تا اینکه به صورت تصادفی اسم او را در لیست مدرسین حوزه علمیه دیدند.

این شهید بزرگوار 31 فروردین ماه سال جاری در منطقه بصری الحریر استان درعا در سوریه، به شهادت رسید.

شایان ذکر است اولین یادواره‌ی شهدای مدافع حرم روز پنجشنبه 21 خرداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س)با سخنرانی آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و سردار سرتیپ پاسدارحاج اسماعیل قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین با مداحی مهدی سلحشور برگزار می‌شود

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com