کد خبر ۲۷۲۳۴ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم خبر داد

اعزام دختران تکواندوکار قم به بیستمین دوره مسابقات قهرمانی کشور

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم از اعزام دختران تکواندوکار قم به مسابقات تکواندو قهرمانی رده سنی خردسالان دختر کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، فرشته کریمی مهر اظهار کرد: ترکیب تیم اعزامی دختران قم به رقابت‌های تکواندو قهرمانی دختران خردسال کشور مشخص شده و این تیم که تمرینات خوبی را سپری کرده، با امید به کسب مدال به این پیکارها اعزام شد.

وی با بیان اینکه خانه تکواندو تهران میزبانی این دوره از مسابقات قهرمانی خردسالان کشور را بر عهده دارد، اضافه کرد: در اوزان این دوره از مسابقات شاهد جدال 249 هوگوپوش خردسال که پشتوانه‌های آینده تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف تکواندو بانوان کشور هستند، خواهیم بود.

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو، مسابقات قهرمانی دختران خردسال کشور ویژه دارندگان کمربند قرمز به بالا، با حضور نمایندگان اکثر هیئت‌های تکواندو کشور از امروز به مدت دو روز به میزبانی خانه تکواندو برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع این بیستمین دوره مسابقات تکواندو دختران خردسال قهرمانی کشور است که با عنوان یادواره خدیجه ثقفی بانوی انقلاب و همسر رهبر کبیر انقلاب با حضور 249 تکواندو کار از 29 استان در 10 وزن به انجام خواهد رسید تا برترین‌ها مشخص شوند.

کریمی مهر بیان کرد: در این مسابقات علاوه بر تکواندوکاران اعزامی از قم، ورزشکارانی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران و توابع، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز حضور دارند.

وی یادآور شد: همچنین تکواندوکاران خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد دیگر رقبای تکواندوکاران استان قم به شمار می روند.

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم بیان کرد: بعد از وزن کشی اوزان فرد یعنی 24، 28، 32، 36 و 40 کیلوگرم، تکواندوکاران این اوزان برای کسب مدال های طلا، نقره و برنز کار خود را آغاز می کنند و سپس وزن‌کشی اوزان زوج یعنی 26، 30، 34، 38 و به اضافه 40 کیلوگرم به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این دوره به دنبال کسب مدال هستیم، یاد آور شد: در نوزدهمین دوره این مسابقات، تیم هیئت تکواندو مازندران با کسب تعداد چهار مدال طلا، یک برنز و 65 امتیاز بالاتر از دیگر تیم‌های شرکت‌کننده بر سکوی ایستاده و عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

کریمی مهر عنوان کرد: همچنین تیم هیئت تکواندو گیلان با کسب دو مدال طلا، دو نقره، یک برنز و 58 امتیاز نایب قهرمان شد، البرز با کسب یک مدال طلا، یک نقره، چهار برنز و 48 امتیاز به عنوان سومی رسید و قزوین با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز و 47 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و امیدواریم در این دوره نام هیئت تکواندو قم نیز در بین تیم و هیئت‌های مدال‌آور از مسابقات قهرمانی کشور قرار بگیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com