کد خبر ۲۷۲۸۸ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
استاندار قم:

فرش قم در دنیا آبرو دارد/‌توانمندسازی بخش خصوصی برای خروج فرش ابریشم از رکود

استاندار قم گفت: : فرش قم در دنیا آبرو دارد و مردم جهان برای آن امتیاز ویژه ای قائل هستند در همین راستا باید رکود تحمیل شده به فرش قم را با توانمند سازی بخش خصوص از بین ببریم.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدصادق صالحی منش چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از نخستین تیمچه ابریشمی تولید شده با نخ ابریشم ایرانی در سالن جواد الائمه (ع) استانداری قم ضمن اشاره به روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در هفته جاری در تهران می تواند الگویی خوبی برای قم نیز باشد.

وی گفت: خوشه فرش قم با توجه به متمرکز شدن 300 واحد تولید فرش در آن خود به تنهایی می تواند نقش به سزایی در رونق صنایه دستی قم در کشور و دنیا داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه فرش ابریشم قم از ویژگی خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تولید ابریشم و مواد اولیه آن با توجه به همه سختی هایی که در مسیر آن قرار دارد در نهایت مثمر ثمر بوده و یک کار استراتژیکی برای تولید فرش ابریشم در قم محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: هر کاری که در ابتدا جنبه اقتصادی نداشته باشد مبنی بر این نمی‌شود که این کار را شروع نکرده یا انجام ندهیم، با بررسی کشورهای پیشرفته متوجه می شویم که این کشورها نیز در مقاطعی تصمیم های سخت و ریاضتی گرفته و در ابتدا با مشکل روبه‌رو بوده‌اند اما بعد از مدتی بازار کار خوبی ایجاد کرده‌اند.

صالحی‌منش با اشاره به اینکه ما نیز باید در مقاطعی تصمیم‌گیری‌های سخت را به آسان ترجیح دهیم، بیان کرد: باید برای اشتغال مردم بویژه بافندگان و تولیدکنندگان فرش ابریشم نخ ابریشم برای آن ها در داخل تولید شود چراکه این امکان در بعضی از استان‌های کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر حمایت و تقویت موسسات و صنایع کوچک به خصوص در زمینه فرش اظهار کرد: جهان به فرش ابریشم قم توجه ویژه داشته و به آن علاقمند هستند در همین راستا باید بستر اشتغال مناسب در این زمینه در استان فراهم شود.

استاندار گفت: باید بخش خصوصی در زمینه تولید فرش را حمایت نمود چراکه بخش خصوصی توانمند و دلسوزت است و از تمامی امکانات استفاده بهینه و لازم را می برد و باید کار به بخش خصوصی سپرده شود.

وی در پایان یادآور شد: فرش قم در دنیا آبرو دارد و مردم جهان نیز برای آن امتیاز ویژه ای قائل هستند در همین راستا باید رکودی که بر فرش قم تحمیل شده است را از بین برده و برای اشتغال افراد در صنعت فرش بخش خصوصی را توانمند سازیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com