کد خبر ۲۷۳۲۳ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
گزارشی از اولین یادوراه 56 شهید افغانی و بین الملل مدافع حرم:

استقبال مردمی از تکریم شیرمردان افغانی مدافع حرم / شهدای مدافع حرم، مجاهدان بدون مرز

مراسم یادواره 56 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) با سخنرانی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) و سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از 598 ، پس از تهدید به تخریب حرم عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) و حمله داعشی ها به حریم آن حضرت در سوریه، تعداد زیادی از مسلمانان فارغ از قوم و ملیتی که دارند به سمت حرم آن حضرت به منظور دفاع از کیان عقیله بنی هاشم حرکت کردند و در این راه خون خود را نثار اهل بیت(ع) کردند.

 
به همین مناسبت به همت ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم مراسمی برای بزرگداشت 56 شهید افغانی و بین الملل مدافع حرم حضرت زینب(س) در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد و طی آن جانشین فرمانده سپاه قدس و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
 
 
 سردار سرتیپ قاآنی، در مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم که در حرم مطهر کریمه ی اهل بیت (س) برگزار شد، به برخی از شاخصه های این شهدا اشاره کردند و اظهار داشتند: این شهدا کسانی بودند که برای انجام تکلیف الهی از اقصی نقاط کشورهای مختلف در این میدان حضور پیدا کردند و برای دفاع از اسلام و مقابله با تعرض به حرم های مقدس، سر از پا نشناختند و حتی حدود جغرافیایی و مرزبندی های ملی نتوانست مانع آنها گردد.
 
جانشین فرمانده ی نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه با تحلیل وضعیت منطقه در سالهای اخیر افزود: در حدود پانزده سال اخیر شاهد بودیم که حوزه ی تعرض به حریم کشور های اسلامی از سوی آمریکا و صهیونیست، هر روز شکل جدیدی به خود گرفته است.
 
از سال 2000 میلادی که فرزندان مبارز انقلاب اسلامی در حزب الله، دست اسرائیل را از جنوب لبنان کوتاه کردند و فصل جدیدی از موفقیت فرزندان اسلام در دنیا به نمایش درآمد، دشمنان اسلام شکل جدیدی از مقابله را آغاز کردند و در همین راستا تا سال 2005 جنگ های مختلفی را در منطقه آغاز کردند.
 
در جنگ 33 روزه با اینکه صهیونیست ها از تمام توان خود برای ضربه زدن به حزب الله استفاده کرد و نتیجه ی آن چیزی جز شکست و آبروریزی برای آنها نبود و نیز در جنگ 22 روزه در غزه، حتی موفق به تصرف یک سوم این منطقه ی ماصره شده هم نشدند.
 
 
در ماه مبارک رمضان سال گذشته، جنایت بار ترین جنگ دنیا توسط صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه صورت پذیرفت که یک چهارم کشته های این جنایت را کودکان تشکیل دادند.
 
همچنین آمریکا با احساس اینکه میتواند به عنوان تنها ابرقدرت جهان به دیگر کشورها تعرض کند، دو جنگ بزرگ در طرفین ما آغاز کردند و تا امروز حدود 15 سال است که مشغول جنایت در افغانستان هستند. این دو جنگ به اعتراف خود آنها با صرف هزینه های مالی و جانی بسیار زیاد، نتیجه ای جز بی آبرویی و بی اعتباری برای آنها به دنبال نداشته است.
 
سردار قاآنی اضافه کرد: این جنگها و شکست های پی در پی به آمریکایی ها نشان داد که اگرچه بالاترین تجهیزات نظامی در اختیار آنهاست، اما مقابله با خط انقلاب اسلامی و کسانی که شاگرد مکتب نظام جمهوری اسلامی بوده اند، کار آسانی نیست. به همین خاطر با برنامه ریزی و تفکر، کسانی را برای مقابله با جهان اسلام انتخاب کردند که در ظاهر از جنس مردم مسلمان باشند.
 
سردار قاآنی مزدوران تکفیری را در هر کدام از جبهه های داعش، النصره و غیره که باشند، سربازان آمریکا و صهیونیست دانست و افزود: آبشخور تمام فعالیت های تکفیری از یک جاست ولی برخی کشور های منطقه برای تدارک این گروه ها تقسیم کار کردند.
 
 
جانشین سردار سلیمانی ادامه داد: اعضای گروه های تکفیری، بعضا از بچه های مسلمانی بودند که برای مبارزه با ظلم به میدان آمده بودند و توسط رهبران بی دین، به کانال های انحرافی کشانده شدند و در این میان اگر شهدای مدافع حرم چنین عظمتی پیدا کردند، به این دلیل است که در جهانی غبارآلود، پیچیده و پر مساله، با بصیرت خود تکلیف را تشخیص دادند و به آن عمل کردند.
 
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه ی موقت قم در جمع خانواده ی شهدای مدافع حرم گفت: شهدایی که بر اساس احساس وظیفه در خارج از مرز های خود به دفاع از اسلام پرداختند و در این راه جان دادند، هرگز از دل ها نخواهند رفت و علاوه بر اجر اخروی، نتیجه ی زحماتشان در این دنیا محفوظ خواهد ماند. امام جمعه موقت قم افزود: امروز آبرو و عزت مسلمانان مدیون زحمات ایشان است و هر زائری که به عتبات مشرف می شود، به برکت مجاهدت آنهاست.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه ی معصومه (س) در ادامه به بیان فضایلی از شهدای مدافع حرم پرداخت و افزود: ستون کار آنها مجاهدت در راه خدا در هر کجای عالم بود و با حرکت خود نشان دادند که شهادت مرز نمیشناسد. همچنین این شهدا برای پاسداری از عتبات امامان به مجاهدت پرداختند که بر اساس آیات و روایات میتوان از کار آنها به عنوان پاسداری از بیوت الله نام برد.
 

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از ذکر فضایل شهدای مدافع حرم، به درجه ی بالای اخلاص آنها اشاره کردند و گفت: کسانی که برای دفاع از اسلام، در مرزهای کشور خود به جهاد میپردازند، علاوه بر انگیزه ی مذهبی، انگیزه ی ملی دارند، اما دفاع از اسلام و اهدای جان در جایی غیر از وطن خود، نشان دهنده ی اخلاص بالای این شهدا می باشد.
 
امام جمعه ی موقت قم ایثارگری این شهدا را نشان دهنده ی زنده بودن غیرت دینی در جامعه ی اسلامی دانستند و افزود: غیرتمندی شهدای مدافع حرم برای کسانی که در امنیت کشور به سر میبرند، حاوی این پیام مهم است که نباید مظاهر بی غیرتی در جامعه وجود داشته باشد و غیرتمندان جامعه ساکت بمانند.
 
وی در ادامه با اشاره به تحولات منظقه اضافه کردند که مشخص شدن جنود الله و نفاق منافقین در داخل کشور و نیز در منطقه، از نتایج مجاهدت های مردم و به برکت انقلاب، خون شهدا، امام راحل و رهبری آیت الله خامنه ای بوده و امروزه کفر جهانی و متحدین، دست در دست هم داده و با تشکیل یک جبهه، هدف تضعیف موضع عزت مسلمانان و ارزشهای دینی را دنبال میکنند که در این میان، وظیفه ی هر مسلمانی دفاع از اسلام در برابر این جبهه ی نفاق است.
 
 
حجت الاسلام سعیدی همچنین با خطاب قرار دادن کفر جهانی به سرکردگی آمریکای اسیر صهیونیست ها، اینگونه بیان کردند که: جزب اللهی ها و در راس آنها جمهوری اسلامی، آمده اند تا مزدوران شما، آل سعود و دیگر کسانی که علیه اسلام ناب محمدی قیام کرده اند، به ذلت بکشانند و پرچم این انقلاب را به دست مهدی موعود (عج) بسپارند و برابر وعده های الهی شاهد نابودی شما باشند.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com