کد خبر ۲۷۳۱۷ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

شهدای مدافع حرم با حرکت خود نشان دادند که شهادت مرز نمی‌شناسد

امام جمعه قم ایثارگری شهیدان مدافع حرم را گویای زنده بودن غیرت دینی در جامعه اسلامی دانست و گفت: شهدای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم (س) غیرتمندانی هستند که برای رضای خداوند این کار را انجام داده‌اند و این مهم درس و پیامی برای ما دارد.

 آیت‌الله سید محمد سعیدی امشب در یادواره شهدای مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد بیان کرد: این مراسم برای تجلیل از شهیدانی برگزار شده است که بر اساس وظیفه دینی از حرم اهل بیت (ع) دفاع کرده و در این راه به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه اجر این شهدا در پیشگاه خداوند محفوظ است، اظهار کرد: در این دنیا نیز آثار و نتیجه فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های ایشان در نزد مردم آشکار است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: هر پرچمی که برای اهل بیت (ع) در این مجاهدت‌ها برافراشته می‌شود، هر مسلمانی که در پیشگاه خدا سر به سجده می‌گذارد و هر زائری که بر مزار اهل بیت (ع) حاضر می‌شود از برکات خون این شهداست.

وی آبرو و عزت مسلمانان را مرهون تلاش این شهیدان دانست و بیان کرد: این شهدا نه‌تنها چیزی از دست نداده‌اند بلکه دستاوردهای بسیاری داشته‌اند.

امام جمعه قم نتیجه حرکت مدافعان حرم را نشان‌دهنده این مطلب دانست که شهادت مرز نمی‌شناسد و افزود: کشته شدن در راه خدا و بر اساس رضای خدا در هر کجا که باشد معیاری برای شهادت است.

آیت‌الله سعیدی ایثارگری شهیدان مدافع حرم را گویای زنده بودن غیرت دینی در جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: شهدای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم (س) و دیگر حرم‌های اهل بیت (ع) غیرتمندانی هستند که برای رضای خداوند این کار را انجام داده‌اند و این درس و پیامی برای ما دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید در جامعه اسلامی شاهد مظاهر بی‌غیرتی باشیم، گفت: باید در عرصه اخلاقی، اجتماعی و سیاسی غیرت دینی را حفظ کرد؛ این شهدا برای اینکه نوامیس جامعه اسلامی در امنیت باشند جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و باید در جوامع اسلامی نیز غیرت دینی حفظ شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شرایط امروز نشان داد آنهایی که غیرتمند، متدین و جنود عقل هستند پای دین و ارزش‌های خود ایستادند و به برکت انقلاب و هدایت امام (ره)  و رهبر معظم انقلاب پرده‌ها کنار رفت و آنهایی که منافق بودند و سال‌ها با صهیونیست‌ها رمز و راز داشتند مشخص شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) یادآور شد:‌ چه کسی می‌دانست آل‌سعود این قدر با صیهونیست‌ها همراه و دارای اهداف مشترک است؛ آنها سال‌ها علاقه خود به کفر و شرک را پنهان می‌کردند ولی به برکت بیداری اسلامی چهره منافقین مشخص شد.

وی تاکید کرد: امروز کفر جهانی، شرک و نفاق منطقه‌ای یک جبهه تشکیل داده‌اند تا در برابر اسلام ناب محمدی بایستند و آنها هدفشان این است که شما را از موضع عزت، غیرت و حفظ ارزش‌های دینی دور کنند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی هیچگاه در برابر اسلام آمریکایی شکست نخواهد خورد؛ آمریکای مزدور، انگلیس مکار، غرب وحشی و صهیونیست‌ها بدانند حزب‌اللهی‌ها در راس آنها جمهوری اسلامی ایران با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) آماده است که شما مزدوران آل‌سعود را به ذلت بکشاند و پرچم پرافتخار نظام اسلامی را به‌دست حضرت مهدی (عج) بسپارد.

وی با اشاره به اینکه داعش برای از بین بردن بیداری اسلامی با نام اسلام جولان می‌دهد، اظهار کرد: حتی یک صهیونیست و یهودی به‌‌دست اینها کشته نشد ولی آنها شیعه و سنی را به خاک و خون کشاندند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: وظیفه هر مسلمانی است که در دفاع از اسلام مقابل چهره کفر و نفاق بایستد؛ شهادت مدافعان این راه را ارج می‌نهیم و برای این شهدا رحمت واسعه طلب می‌کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com