کد خبر ۲۷۴۰۴ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
در اطلاعیه مسؤول برگزاری تجمع هسته ای حوزویان مطرح شد؛

تقدیر از حمایت های مراجع، علما و مسؤولان حوزه/ پیام های مهم تجمع هسته ای حوزویان

مسؤول برگزاری تجمع هسته ای حوزویان با صدرو اطلاعیه ای ضمن تقدیر از حمایت های مراجع عظام تقلید، علما، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، این تجمع را پشتوانه ای برای تیم مذاکره کننده و دولت برای ایستادگی و مقابله با زیاده خواهی های غرب ارزیابی کرد.

به گزارش قم نا ، به نقل از رسا حجت الاسلام والمسلمین لونی مسؤول برگزاری تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مواضع صریح رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای، با صدور اطلاعیه ای اهداف و برگزاری این تجمع را تشریح و از حمایت ها، نصایح و رهنمودهای بزرگان حوزه و نهادهای برجسته حوزوی تشکر کرد.
 
متن این اطلاعیه که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:
 
بسمه تعالی
سلام بر ملت همیشه حماسه آفرین، سلام بر ملت تاریخ ساز ایران و سلام بر حوزه مقدس علیه قم؛ حوزه بیدار و پیشگام.
به لطف حق تعالی٬ توجهات حضرت حجت -روحی لتراب مقدمه الفدا-، نصایح و دعای مرجعیت و بزرگان و همچنین عنایت شورای عالی سیاست گذاری حوزه و مدیر محترم حوزه های علمیه، در تصویب «تجمع عظیم حوزویان» در حمایت از مواضع ولی امر -روحی فداه- در بالا بردن قدرت چانه زنی و قاطعیت تیم مذاکره کننده، در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی٬ این تجمع خودجوش حوزوی بدون هیچ حاشیه ای انجام گرفت.
 
آنگونه که انتظار می رفت اخلاق٬ ادب و تأکید عملی بر وحدت نیروهای درون نظام٬ با جلوه ای بر جسته و بیاد ماندنی، فعالان وظیفه گرای عرصه سیاسی و اجتماعی را خشنود و زبان سلیقه های متفاوت سیاسی اهل انصاف را به ستودن گشود.
 
این اقدام؛ ارائه الگویی بود از نمایش حضور با بصیرت فرزندان انقلابی رهبری٬ مرجعیت و حوزه نورانی علمیه قم٬ از فیضیه همان کانون تعالیم اسلام اهل بیتی .
 
تقاضای دست اندرکاران «تجمع عظیم حوزویان» از خالقان این عظمت و سایر هموطنان دلداده به راه پیر جماران این است: همانگونه که با هوشیاری و تدبیر از ورود به حواشی پرهیز و از تحت الشعاع قرار گرفتن عظمت این حرکت و این تجمع پیشگیری شد؛ همچنین باید با هوشیاری بیش از پیش تلاش شود تا پیام گویا و هدایت گر این نمایش اخلاقی ایمان، بصیرت و هوشیاری زنده نگه داشته شود تا از استشمام عطر دل انگیزش، روح جامعه انقلابی ولایتمدار ایران عزیز و غیر ایرانیان دوستدار سر بلندی ایران معطر گردد.
 
این حماسه نورانی٬ تنها و تنها یک پیام داشت و آن اعلام حمایت عالمانه٬ مؤمنانه٬ انقلابی و رصد گرایانه حوزه مقدسه علمیه قم از مواضع ولی امر مسلمین حضرت آیت العظمی خامنه ای -روحی فداه- است. به یقین از جلوه های این حمایت، لزوم ایستادگی قاطع تر تیم مذاکره کننده در برابر زیادی خواهی جبهه استکبار٬ استثمار و استعمار به سرکردگی شیطان بزرگ یعنی آمریکای اسلام ستیز و همچنین استقامت و راست قامت بودن دولتمردان، به قامت این ملت در پیروی از مواضع مقام معظم رهبری است.
 
دلسوزانه و خیر خواهانه به دولتمردان پیشنهاد می نمایم؛ که گروهی توانمند و منصف که خواستار سربلندی دولت در پیشگاه خدا و دوستدار سربلندیش نزد ملت شهید داده٬ صبور٬ بصیر٬ قدرشناس و ولایتمدار است را تعیین نموده، تا به مطالعه و تجزیه و تحلیل نمایش هوشیاری و خیره کننده فیضیه بپردازند و از پیام آن، به عنوان پشتوانه انحصاری در برابر زیاده خواهی دشمن بهره جویند. باید توجه داشت که صرف وقت برای این بررسی نه تنها نقطه ضعفی برای دولت به حساب نمی آید که هوشیاری شان را در بهره جستن هر چه بهتر و بیشتر از این ظرفیت و نزدیکتر شدن به ملت و حوزه علمیه که کانون هدایت دینی است را نشان می دهد.
 
در باره این پرسش که چه چیزی موجب شکل گیری «تجمع عظیم حوزویان» شد؟ در پاسخ باید گفت: «لبیک یه ندای رهبرمان» که «لبیک یا امام» است. به بیانی دیگر؛ مواضع پی در پی شفاف٬ قاطع و هشدار دهنده رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات ژنو تا لوزان و بعد از آن و نیز تهدیدهای اهانت آمیز آمریکا، همزمان با مذاکرات و دبه کردن دشمنان قسم خورده این ملت و در پی آن، مطالبه جدی تجمع کنندگان از دولت و تیم مذاکره کننده مبنی بر متابعت همه جانبه از مواضع رهبری و قاطعیت در خور شأن ملت الگو و استکبار ستیز ایران در برابر زیادی خواهی دشمنان، سبب حضور خیره کننده حوزویان در شکل گیری تجمع فیضیه شد؛ نه چیز دیگر.
 
بر خود فرض می دانم که بار دیگر از اعتماد بزرگان نسبت به حقیر و سایر دست اندر کاران تجمع قدرشناسی نمایم. اعتمادی که انگیزه و نیروی مان را در سامان دهی احساس پاک وظیفه گرایان و ایجاد بستر بروز منطقی و بهینه آن، دو چندان نمود. به گونه ای که بروز احساس هوشیارانه، حکیمانه و انقلابی متراکم در متن حوزه به ویژه در قشر عزیز جوان، نه تنها بی هزینه تحقق یافت، بلکه خود سرمایه ای بس عظیم برای تجلی جایگاه کلیدی حوزه عزیز٬ مرجعیت و مدیریت بود. امری که آرزوی مولایمان حضرت آیةالله العظمی خامنه ای -مد ظله العالی-٬ مراجع عظام -دامت برکاتهم-٬ بزرگان حوزه و سایر دلسوزان امام و انقلاب است.
ولی اله لونی الیگودرزی
مسئول برگزاری تجمع عظیم حزویان فیضیه
گفتنی است، تجمع عظیم علما، ‌اساتید،‌ طلاب حوزه علمیه و مردم شریف قم در حمایت از مواضع و بیانات صریح رهبر معظم انقلاب پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای نهم خردادماه با حضور گسترده و باشکوه حوزویان در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد و بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی و اجتماعی داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com