کد خبر ۲۷۴۵۵ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
نماینده مردم قم در مجلس خبر داد:

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای کشور

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب رسانی به روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، احمد امیرآبادی فراهانی بعد از ظهر دوشنبه پس از مراسم کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستای ونارچ با حضور در مسجد این روستا در جمع اهالی روستای ونارچ اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات روستاهای کشور به خصوص کم آبی آنها از دغدغه‌های دولت و مسئولان است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی توجه به روستاها و رونق گرفتن آنها بوده است، گفت: در طول انقلاب اقدامات زیادی در روستاها صورت گرفته است و زیر ساخت‌ها در بسیاری از آنها بهبود یافته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در دهه اخیر در کشور بوجود آمده است مسئله کم آبی و تأمین آب شرب روستا است و در حال حاضر چندین هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد مشکلات کم آبی روستاها به خصوص روستاهای قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به روستاهای کشور اختصاص داده شده است.

وی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در اجرا و تسریع پروژه‌های آب‌رسانی تشکر کرد و ابراز داشت: پروژه آبرسانی به روستای ونارچ یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با بیان اینکه امید داریم تا تابستان سال آینده مردم روستای ونارچ با اجرای این پروژه از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، گفت: این آبی که از سرشاخه‌ها به قم رسیده بسیار گران است و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است لذا مردم باید در آن را درست مصرف کرده و هدر ندهند.

وی در ادامه اظهار داشت: سه سالن ورزشی در روستاهای قم احداث می‌شود که یکی از آنها قرار است در روستای ونارچ ساخته شود.

امیرآبادی با اشاره به مشکلات مالی که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید با همدلی و همزبانی یکدیگر را یاری دهیم و دولت را در حل مشکلات کمک کنیم.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com