کد خبر ۳۰۴۳۰ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

زمان جابجایی عوارضی تهران – قم مشخص نیست/ عوارضی که تشدیدکننده ترافیک شده است

امیر آبادی از بررسی طرح جابجایی عوارضی تهران - قم خبر داد و گفت: عدم رعایت اصول شهرسازی در جانمایی عوارضی آزاد راه تهران- قم باعث شده این عوارض در منطقه مسکونی قرار گرفته و منجر به ایجاد ترافیک سنگین در آن منطقه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،چندی پیش مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران برای حل این مشکل از انتقال عوارضی تهران – قم خبر داد و گفت: انتقال این عوارضی به بعد از پل فرودگاه به دلیل جلوه ناخوشایند آن در مسیر مسافران فرودگاه امام خمینی (ره)و هوشمندسازی تعداد زیادی از گیت‌های این عوارضی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل در سال جاری محسوب می‌شود.  
 
این در حالی بود که شهروندان تهران و اسلامشهر برای استفاده از خدمات فرودگاه امام خمینی که فاصله کمی از آن منطقه دارد مجبور به پرداخت عوارضی هستند.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی درخصوص حل مشکل عوارضی تهران – قم بیان کرد: مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران و قم نیز درخواستی مبنی بر جابجایی عوارضی ارائه کرده است.
 
احمد امیرآبادی افزود: البته عوارضی قم به تهران نیز به پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی استان قم مقرر شده این عوارضی حدود 10 تا 15 کیلومتر به سمت تهران جابجا می شود.
 
چندی پیش نیز سقف نرخ‌های عوارض مصوب سال ۱۳۹۴برای آزادراه‌های مشارکتی کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.
 
طبق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی شرکت‌های احداث٬ نگهداری و بهره‌برداری مجاز هستند عوارض آزادراهی را حداکثر تا نرخ‌های ابلاغی افزایش دهند. در واقع نرخ‌های مصوب وزارت راه و شهرسازی سقف درنظر گرفته شده برای افزایش نرخ عوارض است و شرکت‌های احداث، نگهداری و بهره بردار می‌توانند کمتر یا حداکثر این ارقام را دریافت کنند. برای مثال حداکثر نرخ عوارض برای خودروی سواری در آزادراه قزوین-رشت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده که پس از این ابلاغیه، شرکت احداث٬ نگهداری و بهره‌برداری از این آزادراه از سواری‌های عبوری عوارض ۴هزار تومانی دریافت‌ می‌کند.

 
http://94.182.147.144/files/fa/news/1394/6/8/92535_692.png
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com