کد خبر ۲۷۵۹۸ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
از دهه اول مرداد ماه صورت می‌گیرد

رقابت کاراته‌کاهای قم در 4 رده سنی لیگ‌های کاراته کشور

کاراته‌کاهای استان قم در تلاش برای تکرار افتخارات گذشته خود امسال در چهار رده سنی مسابقات لیگ‌های کاراته قهرمانی باشگاه‌های کشور به میدان می‌روند.

به گزارش قم نا ، در شرایطی که فصل قبل مسابقات لیگ‌های کاراته باشگاه‌های کشور در رده‌های سنی مختلف با موفقیت‌های بسیار چشمگیری برای کاراته استان قم همراه بود، اکنون نمایندگان کاراته قم برای حضور پرقدرت در لیگ‌های جدید آماده می‌شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته دوره جدید رقابت‌های لیگ کاراته باشگاه‌های کشور در رده‌های سنی مختلف بعد از ماه مبارک رمضان و از دهه اول مرداد ماه کلید می‌خورد و نمایندگان کاراته استان قم نیز در تمام رده‌ها مقابل حریفان خود حضور خواهند یافت.

این در حالی است که با تصمیم فدراسیون کاراته ایران امسال لیگ‌های کاراته قهرمانی باشگاه‌های کشور در فصل جدید دستخوش تغییراتی خواهد شد تا به آینده این رشته کمک کند و کاراته کشورمان همچنان به اقتدار خود در قاره کهن و درخشش در سطح جهان ادامه دهد.

با برنامه‌ریزی کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته، زمان آغاز لیگ‌های کاراته برای هفته دوم مرداد ماه در نظر گرفته شده و تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های کاراته رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان رقابت خود را در دوره جدید این مسابقات آغاز می‌کنند.

این در حالی است که زمان برگزاری مسابقات فصل جدید سوپر لیگ و لیگ برتر کاراته باشگاه‌های کشور نیز با اعلام آمادگی تیم‌ها برای هفته پایانی مرداد ماه برنامه‌ریزی شده است و تیم‌های کاراته آذرخودرو نوین و پاس قوامین به نمایندگی از استان قم در این لیگ‌ها حضور می‌یابند.

البته امسال مسابقات لیگ برتر کاراته باشگاه‌های کشور با عنوان لیگ امید برتر برگزار خواهد شد و هدف سازمان لیگ فدراسیون کاراته از برگزاری این لیگ در رده سنی امید، آینده نگری و پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی کاراته امید و بزرگسالان کشورمان است.

فدراسیون کاراته قصد دارد از این طریق تیم‌ها را وادار به سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه و ویژه رده سنی امید کند زیرا در حال حاضر در کشورمان کاراته‌کاهای زیادی در این رده سنی هستند که نتوانسته‌اند در مقابل چهره‌های مطرح کاراته ایران توانمندی خود را نشان دهند و هدف این است که راه اندازی لیگ برتر کاراته امید ایران کمک زیادی به آینده کاراته‌کاهای این رده سنی کند.

لیگ‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی نونهالان، جوانه‌ها، آینده سازان و سوپر لیگ باشگاه‌‌های کشور نیز به همان شیوه قبل برگزار می‌شوند و شرایط سنی هر کدام از آنها در بخشنامه به تفکیک اعلام و به هیئت‌های کاراته سراسر کشور و تیم‌های حاضر در لیگ ایران ارسال شده است.

همچنین فدراسیون کاراته قصد دارد امسال بر اساس مسابقات آسیایی و جهانی، محدودیت سنی در هر لیگ را اعلام کند تا در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی تمام رده‌های سنی بر همین اساس مسابقات انجام شود و نفرات برتر به عضویت تیم ملی کاراته ایران درآمده و به میادین برون مرزی اعزام شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com