کد خبر ۲۷۷۰۷ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷

استقبال مردم روزه‌دار قم از طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه

هر ساله همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و تدارک برای حضور در میهمانی ماه خدا «طرح نشاط معنوی» همزمان با سراسر کشور در سطح بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، هر ساله همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و تدارک برای حضور در میهمانی ماه خدا در راستای ایجاد و شور و نشاط معنوی برنامه‌ای از سوی اوقاف و امور خیریه استان قم همزمان با سراسر کشور در سطح بقاع متبرکه با عنوان «طرح نشاط معنوی» برگزار می‌شود.

قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان حجةالاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم از برگزاری طرح نشاط معنوی در 19 بقعه متبرکه استان قم خبرداد و اظهارداشت: این طرح شامل برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی و آموزشی است که در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برای خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بخش آموزشی طرح نشاط معنوی را در کنار علاوه بر برنامه‌های قرآنی، مباحث معرفتی در حوزه اخلاق، احکام و عقاید مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: طرح ترتیل‌خوانی قرآن نیز همزمان با اجرای طرح 1449 در قم در دستور کار است.

امسال نیز به رسم همه ساله این برنامه در سطح بقاع متبرکه در استان و بخش‌های تابعه استان قم برگزار شد.

حجةالاسلام سیدمحمدرضا حسینی صدر با اشاره به اجرای طرح‌ نشاط معنوی در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) از استقبال چشمگیر دانش آموزان در این طرح خبر داد و اظهارداشت: متن درسی تدوین شده توسط معاونت فرهنگی سازمان اوقاف در این کلاس‌ها تدریس می‌شوند همچنین برنامه‌های تفریحی همچون اردوهای یک و چند روزه در کنار کلاس‌های ورزشی مانند فوتسال، والیبال و شنا برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده تدارک دیده شده است.

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت الهی در سراسر کشور، برگزاری جلسات بیان احکام و تفسیر سوره مبارکه «یس» در این بقعه متبرکه را از دیگر برنامه‌های جانبی برشمرد.

وی ترتیل‌خوانی یک جزء قرآن با حضور قاریان برجسته استان قم و برپایی سفره‌های افطار را نیز از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در حاشیه طرح نشط معنوی در محل امامزاده علی بن جعفر (ع) قم اجرا می‌شود.

حسین امینی‌خواه مسئول اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان از توبع استان قم از استقبال چشمگیر دانش آموزان در این طرح خبرداد و گفت: این طرح امسال در مدرسه شهید مطهری برگزار می‌شود همچنین محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری هم شب شانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز میلاد امام حسین مجتبی(ع) در مسجد اعظم خلجستان تدارک دیده شده است.

جهانگیر مرادی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی امسال در دو بقعه متبرکه در بخش جعفریه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح در دو بخش خواهران و برادران و با استقبال بیش از 500 نفر در بخش جعفریه اجرایی می‌شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه بخش جعفریه از توابع استان قم نیز برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، ورزشی و علمی را از جمله برنامه‌های در حال اجرا عنوان کرد و گفت: پنج مبلغ روحانی مرد و دو مبلغ زن، امسال در اجرای طرح‌های نشاط معنوی و ضیافت الهی در بخش جعفریه همکاری دارند.

حجةالاسلام مدرسی مسئول طرح نشاط معنوی اوقاف و امور خیریه استان قم هم در باره این طرح اظهارداشت: این طرح در قم از سوم ماه مبارک رمضان آغاز شد که برای هر مقطع کلاس‌های آموزشی مجزا با موضوعاتی همچون احکام، عقاید، روان‌خوانی قرآن در نظر گرفته شده است.

وی برنامه‌های ورزشی، اردوهای تفریحی یک و چند روزه، کلاس‌های هنری، خطاطی، آموزش کمک‌های اولیه را از دیگر برنامه‌های جانبی این طرح برشمرد و عنوان کرد: کارگاه عملی با موضوعاتی همچون مهدویت، وقف و نماز هم با حضور اساتید حوزوی در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، همچنین آشنایی با فناوری‌های جدید با حضور اساتید دانشگاهی در قابل طرح نشاط معنوی در دستور کار قرار دارد.

مدرسی با بیان اینکه این کلاس‌ها ویژه خواهران و برادران است، افزود: 45 نفر روحانی در برگزاری این کلاس‌ها همکاری دارند و نیز اختتامیه این برنامه نیز در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در یکی از بقاع متبرکه قم برگزار خواهد شد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com