کد خبر ۲۷۴۷۶ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
به مناسبت ماه رمضان صورت می‌گیرد

اعزام 2500 مبلغ به بقاع متبرکه سراسر کشور

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 2 هزار و 500 مبلغ به بقاع متبرکه سراسر کشور به مناسبت ماه رمضان خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام احمد شعبانی با اشاره به ایام ماه رمضان اظهار کرد: رمضان ماه رحمت و غفران الهی است و با توجه به اوصاف رحمت،‌ مرحمت و برکت که برای این ماه تعیین شده، به استقبال این ماه عظیم الهی رفته و به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معنویات در جامعه اسلامی در ماه رمضان بیشتر بروز می‌کند، درهای رحمت الهی در ماه رمضان به روی بندگان خدا باز می‌شود، بنابراین در این ماه معارف اسلامی تبلیغ می‌شود.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تفاوت اعمال در ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر گفت: در ماه‌های دیگر در برخی از مساجد دو وعده نماز اقامه می‌شد، ولی در ماه رمضان هر سه وعده نماز اقامه می‌شود که نشان‌دهنده استقبال مردم از معنویات در این ماه است.

وی به وظیفه اداره‌کل اعزام مبلغ به مناسبت ماه رمضان اشاره کرد و افزود: مبلغان وظیفه‌ای در زمینه نشر معارف و فرهنگ اسلامی به ویژه در این ماه بزرگ الهی دارند، به همین دلیل مقدمات اعزام مبلغان از شهر قم و اداره‌کل اعزام مبلغ به سایر نقاط کشور فراهم می‌شود.

شعبانی از اعزام 2 هزار و 500 نفر مبلغ به مناسبت ماه رمضان به سراسر کشور خبر داد و افزود: این مبلغان به بقاع متبرکه،‌ مساجد، استان‌ها، شهرهای محروم و دیگر مناطق با توشه‌ای از علم و عمل برای هدایت و روشنگری به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ مبلغان اعزامی از اداره‌کل اعزام مبلغ به دو دسته تقسیم می‌شود، گروهی مبلغان بومی بوده که در استان‌ها مقیم هستند و دسته‌ای دیگر مبلغانی هستند که از قم اعزام می‌شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امورخیریه عنوان کرد: این مبلغان از روز پنجشنبه ابتدای ماه رمضان مصادف با 28 خرداد به امر تبلیغ می‌پردازند، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی و پاسخ به سئوالات و شبهات و مشاعره در بخش‌های مختلف را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخشی دیگر از مبلغان در زمینه اجرای طرحی با عنوان نشاط معنوی فعالیت می‌کنند گفت: فعالیت مبلغان با تمام شدن ماه رمضان ادامه دارد، که در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان به ارشاد، هدایت و پاسخ به سئوالات و شبهات در جمع دانش‌آموزان می‌پردازند.

شعبانی خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی در مساجد و مدارس برگزار می‌شود، حتی برخی اوقات مبلغان در طرح‌های ورزشی نیز شرکت می‌کنند که سبب تشویق و جذب جوانان به سمت دین و مسجد می‌شود.

وی ادامه داد: برخی دیگر از مبلغان خیمه‌های معرفت مانند طرح آرامش بهاری برپا می‌کنند که در این خیمه‌های معرفت به سخنرانی با موضوعات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی بدون گرایش به جناح‌های خاص در مسیر اسلام، نظام، رهبری، بحث‌های فرهنگی، اخلاقی و جهادی مشغول می‌شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مبلغان به بقاع متبرکه سراسر کشور مانند مناطق روستایی و شهری اعزام می‌شوند، گفت: این مبلغان به مناطق روستایی و شهری نیز اعزام می‌شوند و به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

وی یادآور شد:‌ حرکت مبلغان جهادگونه است همانطوری که رزمندگان در دفاع مقدس برای مرز و بوم کشور اسلامی به مناطق جنگی رفتند اکنون نیز مبلغان وارد جنگ فرهنگی با دشمن شده، تا با تهاجمات دشمن در حوزه ماهواره و اینترنت مبارزه کنند.

شعبانی از اعزام 25 مبلغ به مصلای تهران خبر داد و افزود: این مبلغان در بخش‌های خیمه معرفت، مشاوره، پاسخ به سئوالات و شبهات، کارگروه کودک، مسابقات قرآنی و تصحیح قرائت نماز فعالیت می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com