کد خبر ۲۷۷۹۷ انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹

توضیح مدیر حوزه های علمیه درباره استفاده طلاب از ابزارهای ارتباطی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابلاغ آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی را در راستای استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی اعلام کرد.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مورد انتشار آئین نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور توسط طلاب اظهار داشت: آنچه در این آئین‌نامه پیش بینی شده، چگونگی استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های تحصیلی برای طلاب و دانشجویان، درگیرشدن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و مدیریت نکردن زمان تحصیلی را برای اهل علم و پژوهش نوعی فرصت‌سوزی دانست.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، منع استفاده از امکانات و ابزارهای ارتباطی معنا و مفهوم ندارد ولی درگیرشدن با ابزارهای ارتباطی جدید بدون مدیریت زمان، جامعه آموزشی را از رسالت اصلی خود عقب می‌اندازد و مسیر تربیت نخبگان را دچار اختلال می‌کند.

مراکز آموزشی و پژوهشی مقهور رسانه‌های ارتباطی نشوند

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این مسئله شامل همه دانش پژوهان از جمله طلاب و دانشجویان می‌شود، گفت: مراکز آموزشی و پژوهشی چه حوزوی و چه دانشگاهی نباید مقهور رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی شوند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به طلاب و دانشجویان توصیه کرد که در برابر امکانات جدید مدیریت زمان داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری سلب فرصت‌های علمی و پژوهشی را بزرگ‌ترین آسیب استفاده نامناسب از شبکه‌های ارتباطی دانست که به ضرر جامعه و کشور خواهد بود.

به گزارش مهر، در هفته گذشته اخباری منتشر شد، مبنی بر اینکه دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی نامه‌ای به حوزه‌های علمیه، آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور را ابلاغ کرده است.

در بخشی از این آیین نامه که توسط شورای معاونین حوزه‌های علمیه سراسر کشور تدوین شده و به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده، آشنایی طلاب با آسیب‌های فضای مجازی به عنوان هدف تدوین و ابلاغ این آئین‌نامه عنوان شده است.

در ماده پنج این آئین نامه آمده است: « طلاب واحدهای آموزشی و خوابگاهی می‌توانند از تلفن همراه با گوشی‌های معمولی بدون اندروید، وای‌فای و ios استفاده کنند.»

در تبصره‌ مربوط به همین ماده نیز آمده است که «باید تصاویر صفحه نمایش و آهنگ و صدای زنگ گوشی‌های تلفن همراه طلاب نیز مناسب باشد.»

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com