کد خبر ۲۷۹۹۳ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
حجت‌الاسلام ابراهیمیان خبر داد:

مجوز فعالیت ۹۷ مدرسه علمیه خواهران صادر شد

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از صدور مجوز موقت فعالیت ۹۷ مدرسه علمیه خواهران در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان با اعلام این خبر گفت: مجوز فعالیت این مدارس علمیه در جلسه‌های اخیر شورای گسترش حوزه‌های علمیه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این واحدهای حوزوی مجوز پذیرش طلبه در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: از میان استان‌های مختلف کشور، بیشترین مجوز تاسیس مربوط به استان تهران با ۱۳ مجوز و پس از آن اصفهان با ۱۱ مجوز موقت فعالیت بوده است.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سهم هر یک از استان‌ها از این مجوزهای فعالیت اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی هر یک چهار مجوز، اردبیل یک مجوز، البرز هفت مجوز، ایلام و بوشهر هر یک دو مجوز، چهارمحال و بختیاری یک مجوز، خوزستان پنج مجوز و زنجان سه مجوز داده شده است.

وی افزود: همچنین در استان های سمنان دو مجوز، سیستان و بلوچستان یک مجوز، فارس و قزوین هر یک سه مجوز، قم چهار مجوز، کرمان و کرمانشاه هر کدام یک مجوز، کهگیلویه و بویراحمد سه مجوز، گلستان یک مجوز، گیلان پنج مجوز، لرستان دو مجوز، مازندران یک مجوز، مرکزی هفت مجوز، هرمزگان سه مجوز، همدان یک مجوز و در یزد شش مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات اخیر شورای گسترش حوزه‌های علمیه موافقت اصولی تاسیس ۹۰ مدرسه علمیه نیز صادر شده است، اظهار کرد: صدور موافقت اصولی گام اول در مسیر اخذ مجوز برای فعالیت مدارس علمیه است.

حجت‌الاسلام ابراهیمیان درباره تعداد این موافقت های اصولی به استانهای کشور افزود:‌ آذربایجان شرقی چهار مورد، آذربایجان غربی دو مورد، اردبیل یک مورد، اصفهان هشت مورد، البرز هفت مورد،  ایلام دو مورد، بوشهر دو مورد، تهران ۱۳ مورد، چهارمحال و بختیاری یک مورد، خوزستان پنج مورد، زنجان سه مورد، سمنان دو مورد، سیستان و بلوچستان یک مورد و فارس سه مورد موافقت اصولی دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین استان های قزوین سه مورد، قم چهار مورد، کرمان و کرمانشاه هر یک دو مورد، کهگیلویه و بویراحمد سه مورد، گلستان یک مورد، گیلان چهار مورد، لرستان سه مورد، مرکزی هفت مورد، هرمزگان سه مورد، همدان یک مورد و یزد شش مورد موافقت اصولی کسب کرده اند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: تمام مدارسی که موافقت اصولی تاسیس آنها صادر شده بود، در این مرحله موفق به اخذ مجوز فعالیت شدند و علاوه بر این تعداد هفت مدرسه علمیه نیز که از قبل موافقت اصولی برای آنها صادر شده، موفق به اخذ مجوز موقت فعالیت شدند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com