کد خبر ۴۰۴۰۲ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

لزوم استفاده از تبلیغات گسترده برای گسترش سنت‌های حسنه

استاد برجسته حوزه گفت: احیای سنت‌های حسنه به عنوان یک اولویت مطرح است به همین علت باید با استفاده از تبلیغات گسترده سنت‌های حسنه را به صورت قابل توجهی گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد شنبه شب در آیین افتتاح زائرسرای حضرت خدیجه(س) که در بوستان نجمه برگزار شد، با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه(س) در روایات بسیاری مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس روایات دینی اگر فردی این بانوی کریمه را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اینکه اهتمام نسبت به سنت‌های حسنه به صورت مستمر مورد تاکید ائمه اطهار(ع) بوده است،‌ اضافه کرد: احیای سنت‌ها به عنوان یک اولویت مطرح است به همین علت باید با استفاده از تبلیغات گسترده سنت‌های حسنه را به صورت قابل توجهی گسترش دهیم.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: حرم حضرت معصومه(س) در هر ساعتی از شبانه روز مهمان‌های بسیاری دارد که این افراد با حضور خود در حرم مطهر به حالت معنوی خاصی می‌رسند؛ حرم این بانوی کریمه منشا تغییر بسیاری از افراد ناآگاه و ظالم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان و طلاب بسیاری از کشورهای مختلف در استان قم حضور دارند، عنوان کرد: همانطور که در روایات نیز مطرح شده است، شهر قم باید مروج آموزه‌های دینی باشد.

فرحزاد خاطرنشان کرد: اینکه برخی از افراد در روستاهای نزدیک به قم زندگی می‌کنند اما تاکنون به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف نشده‌اند بسیار دردناک است، هر چند برخی دیگر هم از حرم مطهر فاصله بسیاری دارند اما تا کنون نتوانسته به زیارت این بانوی کریمه مشرف شوند.

وی با بیان اینکه بسترهای حضور زائران در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر فاطمه(س)‌ باید فراهم شود، مطرح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین بتوانیم در این راستا به نتایج مطلوبی برسیم.

فرحزاد با تاکید بر اینکه ایجاد زائرسراهای مناسب در اماکن مقدس باید ترویج داده شود، تصریح کرد: بنده اعتقاد راسخ دارم که با مشارکت در این اقدامات هر فردی شامل شفاعت اهل بیت(ع) می‌شود.

این سخنران برجسته کشوری یادآور شد: اگر بتوانیم زمان ماندگاری زائران را افزایش دهیم می‌توانیم زمان بیشتری برای تاثیرگذاری معنوی بر آنها داشته باشیم به همین علت باید برای افزایش حمایت‌های مادی تلاش کنیم هر چند گاهی دعا، توسل و حمایت‌های معنوی نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی از اهتمام دست‌اندرکاران آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسبت به ایجاد زائرسرای حضرت خدیجه(س)‌ تقدیر کرد و گفت: افرادی که در بارگاه اهل بیت(ع) خدمت‌ می‌کنند از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com